سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمیعی:

اجازه نمی دهیم حق باشگاه استقلال تضییع شود

معاون حقوقی باشگاه استقلال گفت: هرجا به یقین نسبی برسیم که مشکلی وجود دارد، یا حق باشگاه در حال تضییع شدن است اقدام می‌کنیم.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فرشید سمیعی، معاون حقوقی باشگاه استقلال درباره مسائل پیرامون کارت بازی بازیکن گابنی گل‌گهر گفت: در تمامی مواردی که باشگاه احساس کند حقش ضایع می‌شود و امکان استیفای حقوقش بر اساس قانون موجود است، صد در صد در مدت زمان قانونی طبق قانون ، مقررات و آیین‌نامه‌های فدراسیون اقدام می‌کند. این مورد هم جزء همان موارد است.

او افزود: هواداران مطمئن باشند که اگر باشگاه طبق بررسی‌های خودش و کارشناسان بی‌طرفی که دارد به نتیجه برسد؛ به طور حتم در مدت قانونی این کار را انجام داده و حافظ منافع مجموعه خواهد بود.

معاون حقوقی باشگاه استقلال بیان کرد: ما تمامی مسائل را نمی‌توانیم رسانه‌ای کنیم؛ چون خط مشی آجورلو این است که بیشتر کار کنیم. این چند وقت هم مجبور شدیم به دلیل این که هجمه‌ها زیاد شدند، بیشتر در رسانه‌ها حضور پیدا کنیم. هر جا به یقین نسبی برسیم و تردید ایجاد شود که مشکلی وجود دارد، بازیکنی غیر مجاز است یا حق باشگاه در حال تضییع شدن است، اقدام می‌کنیم.

او در مورد بیانیه امروز سازمان لیگ درباره تبلیغات محیطی گفت : ابتد درباره پرونده شیخ دیاباته توضیحاتی بدهم. کارهایی که در معاونت حقوقی انجام می‌شوند، گروهی هستند. در مورد این پرونده نفراتی همچون بیات و لطف‌اللهی نقش داشتند و لوایح خوبی تنظیم کردند.

سمیعی افزود : در مورد تبلیغات محیطی من از این بیانیه‌های پی‌درپی که صادر می‌شوند، تعجب کردم. به این دلیل که در جلسه‌ای در وزارت ورزش حضور داشتیم، به جمع‌بندی نهایی رسیدیم. در آن جلسه قید شده بود که طرفین یعنی وزارت ورزش و جوانان و سازمان لیگ مصاحبه‌ای انجام ندهند، اما یکی از مسئولان سازمان لیگ فردایش مکررا مصاحبه کرد و تاییدی بر حرف‌های ما داشت که تبلیغات محیطی واگذار شده است. او تایید کرد که تبلیغات محیطی به باشگاه استقلال واگذار شده است و تبلیغات محیطی باشگاه از طریق کارگزار استقلال انجام می‌شوند. او توضیحات دیگری هم درباره سه کارگزار داد. تنها موضوعی که راجع به آن حل نشد، در مورد مقدار تضامین خاص بود.

معاون حقوقی باشگاه استقلال بیان کرد: به پیشنهاد معاونت وزارت قرار شد از یکی از نهادهای نظارتی مرتبط با قوه قضاییه استعلام شود. این جواب تا روز دوشنبه طول کشید. کارگزار از قبل تمامی کارهای بانکی‌اش را انجام داده بود و آماده صدور ضمانت‌نامه بانکی بود. بلافاصله نامه‌ای از سوی باشگاه استقلال به سازمان لیگ زده شد که خودشان را به عنوان ذی‌نفع به بانک ما معرفی کنند. یا اگر امکان امضای قرارداد نیست، فرمت قرارداد را ارائه کنند. آگاهان به امور بانکی می‌دانند که برای این که ضمانت‌نامه‌ای به ذی‌نفعی شخصی چه حقیقی و چه حقوقی صادر شود، لازم است که فرد مذکور به عنوان ذی‌نفع خودش را معرفی کند و اگر قرارداد ارائه نمی‌شود، تیپ قرارداد ارائه شود.

او افزود : با این حال سازمان لیگ فوتبال به نامه‌های ما پاسخ نداد. دوباره ما امروز صبح نامه زدیم و در طی این مدت وزارت ورزش به عنوان حکم، ناظر بر ماجرا بود. تا امروز این همکاری برای صدور ضمانت‌نامه انجام نشد. هواداران بدانند که ضمانت‌نامه تبلیغات محیطی از آن روزی که مقرر شده بود استعلام از آن نهاد نظارتی بیاید، آماده صدور بود و علت عدم صدور، عدم همکاری سازمان لیگ بوده است. هیچ مشکل دیگری وجود ندارد و من از برخی بیانیه‌ها تعجب می‌کنم. مصاحبه‌های مسئولان سازمان لیگ تاییدی بر حرف‌های بنده است. تضامین از مدت‌ها قبل آماده صدور هستند و الان مشخص است با چه درصدی و به چه شکلی صادر شوند و فقط همکاری سازمان لیگ را می‌طلبد.


بیشتر بخوانید 

سمیعی گفت: در مورد تاریخی که آل اسحاق اعلام کرد، باید بگویم خیر! از قبل‌تر از این آغاز شده بود. احتمالا از این تاریخ نامه‌ها در اختیار او قرار گرفته است. از زمانی که تیم مدیریتی جدید در باشگاه استقلال مستقر شد، متوجه شدیم که همه حساب‌های باشگاه حتی حساب خزانه بازداشت شده و حکم‌های قضایی روی آن است. ما هم فکر می‌کردیم می‌توانیم در شعب بانکی حساب باز کنیم. فعل و انفعالاتی که در قسمت معاونت واگذاری سازمان خصوصی‌سازی در زمان شمس، رخ داده بود، تغییراتی در اسا‌س‌نامه باشگاه داشت که فکر کردیم می‌توانیم حساب بانکی باز کنیم. به همین دلیل به عزیزی خادم نامه زدیم که حساب‌های ما این مشکلات را دارند و ما چک‌‌های متعددی داریم که منتهی به صدور نامه عدم پرداخت شده است و ما نمی‌توانیم کاری کنیم. شما اجازه بدهید ما مراحل قانونی را انجام دهیم.

او افزود : قانون‌گذار در قانون جدید چک لحاظ کرده بود که نهادی که می‌تواند این محرومیت‌ها را به صورت محدود معلق کند، شورای تامین استانداری است. نامه‌نگاری‌ها انجام شد و خدا را شکر تشخیص داده شد که ما حائز شرایط هستیم و آن محرومیت به طور موقت برای ۶ ماه معلق شد. بلافاصله ما در یکی از بانک‌ها افتتاح حساب کردیم و به وزارت ورزش و جوانان نامه زدیم که در بانکی با این مشخصات حساب باز کردیم.

سمیعی افزود: بلافاصله پس از این که ما شروع به آغاز مراحل کردیم، از سازمان‌های نظارتی به بانک مراجعه کردند و به مدیرعامل بانک نامه زدند که شما به چه حقی این حساب را باز کردید؟ آن‌ها استناد کردند به بند ب ماده ۱۷ قانون برنامه ششم توسعه و بند الف ماده ۲۰ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و گفتند بر این اساس حق ندارید. ما به تبصره‌ دیگری از آن قانون استناد کردیم اما گفتند خیر.

او ادامه داد :این ۲ قانون منتهی به صدور بخشنامه‌ای در بانک مرکزی شدند. به هر بانکی مراجعه کردیم تا بدون افتتاح حساب ضمانت‌نامه بانکی صادر کنیم، موفق نبودیم؛ چون قانون‌گذار صراحتا گفته است که مجموعه استقلال این محدودیت قانونی را دارد. یعنی در بخشنامه بانک مرکزی بر اساس قانون برنامه ششم این راهکار نیست. البته در مورد قانون چک، قابلیت اجرایش در ابتدا نبود و سال‌ها طول کشید تا قسمتی از آن اجرا شود.

سمیعی افزود : ما وثیقه ملکی که در تملک باشگاه استقلال بوده است را ارائه کردیم و پذیرفتند. حتی کارت بازی این ۲ بازیکن صادر شده و حتی گفتند سفته صادر کنیم که صادر کردیم اما نگرفتند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
شما جیب بقیرو نزن نمیخواد اقدامی بکنی عزیزی خادم