سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات ۱۱۰ تنی گوجه فرنگی از میاندورود

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از صادرات ۱۱۰ تن گوجه فرنگی از این شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سید اسماعیل علوی مدیر جهاد کشاورزی میاندورود گفت: ۱۱۰ تن گوجه‌ فرنگی از گلخانه‌های شهرستان میاندورود به خارج از کشور طی دو ماه اخیر صادر شده است.

او کشور‌های روسیه، امارات، آذربایجان، قطر، عمان و اربیل عراق را مقصد صادرات این محصول اعلام کرد و افزود: محصول صادر شده دارای کیفیت مناسب بوده و قابلیت رقابت با گوجه‌های صادراتی کشور‌های شاخص در این بخش را دارد.

علوی گفت: گوجه فرنگی صادر شده از رقم ساخیا و دارای تیپ میوه گرد و دارای رشد نامحدود و تیپ بیف یا درشت بوده و میانگین وزن میوه بین ۱۸۰ تا تا ۲۳۰-۲۰۰ گرم و به نسبت زودرس و گوشت میوه نسبتا سفت می‌باشد.

او افزود: این ویژگی‌ها سبب ماندگاری بیشتر میوه پس از برداشت و قابلیت انبارمانی و صادرات شده که در گلخانه‌های هیدروپونیک شهرستان پرورش داده می‌شوند.

او با اشاره به خواص گوجه فرنگی، گفت: گوجه فرنگی سرشار از ویتامین‌های C و A، اسیدفولیک یا بتاکاروتن و مقدار کمی ویتامین‌های گروه B شامل B۱، B۲، B۳، B۵ و نیز دارای مواد معدنی مختلف شامل کلسیم، فسفر، پتاسیم، فیبر، سدیم، گوگرد، کمی آهن، مس و روی است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود سطح کشت گلخانه‌های هیدروپونیک شهرستان میاندورود ۵ هکتار ۹۶۰۰ مترمربع می‌باشد که ۵ هکتار و ۶۶۰۰ متر مربع آن به کشت این رقم گوجه فرنگی اختصاص دارد.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.