سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور فعال ۱۲۵ همیار مهربان ترافیک در شیراز

نایب رییس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز، از حضور تعداد ۱۲۵همیار مهربان ترافیک در این کلانشهر خبر داد که در زمان‌های پر ترافیک در ۷ تقاطع اصلی حضور دارند تا در تسهیل ترافیک با پلیس همکاری کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالمحمد طاهری نایب رییس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز در نشست هماهنگی وهم‌اندیشی همیاران ترافیک با اشاره به اینکه ۵ سال از آغاز فعالیت همیاران مهربان ترافیک می‌گذرد، افزود: مهمترین شرط برای داوطلبان همیار مهربان ترافیک سلامت نفس است.

او افزود: پس از احراز صلاحیت این افراد برای آموزش معرفی و کار خود را شروع می‌کنند.

نایب رئیس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز اظهار کرد: در همه کشور‌های دنیا برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در ابتدا از قهریه استفاده می‌کنند مانند آنچه در زمینه بستن کمربند ایمنی انجام شد، اما معتقدیم در کنار اعمال قانون متخلفان باید اقدامات فرهنگی هم انجام شود.

سرگرد عبدالعظیم مباشری، کارشناس فرهنگی اداره آموزش پلیس راهور نیز در خصوص افزایش علت افزایش تعداد تلفات انسانی عابر پیاده در شیراز گفت: با توجه به اینکه شیراز و فارس کریدور جنوبی کشور است و فارس دارای طولانی‌ترین مسیر جاده‌های کشور است، شاهد تردد‌های زیادی هستیم که بسیاری از این تصادفات به همین دلیل است.

او ادامه داد: یکی دیگر از عوامل در ارتباط با افزایش تلفات عدم رعایت قوانین و تخلفات رانندگی است که در بسیاری از حوادث علت تصادفات عامل انسانی است.

مباشری با اشاره به ارتقای سطح کیفی خودرو‌ها و نقش آن‌ها در تصادفات در کنار فرهنگ سازی بر ضرورت فرهنگ‌سازی از پیش دبستانی تا دبستان و مقاطع بالاتر تاکید کرد و گفت: فرد قانون مدار همواره به همه قوانین احترام می‌گذارد، مانند همان چیزی که در سال‌های گذشته در زمینه بستن کمربند ایمنی شاهد آن بودیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.