سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طراحی نرم افزار بررسی ریسک و شدت ابتلا به کرونا در کارکنان بیمارستان‌ها

دو عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز موفق شدند نرم افزار بررسی میزان ریسک و شدت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کارکنان مراکز درمانی و بیمارستان‌ها را طراحی کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اورنگ ایلامی معاون درمان دانشگاه به همراه دکترعلی­ اکبر اسدی­ پویا عضو هیات علمی و دیگر مبتکر این نرم افزار، کوشیده اند تا با این روش، امکان دستیابی به نگاه جامع تری نسبت به سلامت کارکنان مراکز درمانی درگیر با این بیماری و ایجاد زمینه‌های کمک به سلامت بیشتر آنان را فراهم کنند.

دکتر اورنگ ایلامی با تاکید بر لزوم ایجاد، حفظ و ارتقای سلامت کارکنان مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به عنوان اصلی‌ترین سرمایه سازمانی گفت: این طراحی با هدف رصد جامع و کامل وضعیت سلامت کارکنان برای دستیابی به الگوی مدیریت سلامت و بررسی میزان شدت بیماری کووید ۱۹ در کارکنان مراکز درمانی و بیمارستان‌ها انجام شد.

او با اشاره به اینکه سلامت کارکنان مراکز درمانی در افزایش بهره ­وری بیمارستان ها، نقش تعیین کننده­‌ای دارد، افزود: رسالت اصلی این مراکز، ارتقای سلامت جامعه بوده و به همین منظور، پایش، حفظ و ارتقای سلامت عمومی کارکنان ضروری است.

علی­ اکبر اسدی پویا از دیگر پدیدآورندگان این نرم افزار، اضافه کرد: با ثبت اطلاعات موردنیاز در این نرم افزار، میزان شدت ابتلا به بیماری کروناویروس سنجیده شده و مطابق با نتیجه پایش علمی این نرم افزار، تصمیم گیری شده و اقدامات لازم در خصوص سلامت فردی و شغلی انجام می‌شود.

او طراحی این نرم افزار را تلاشی برای مدیریت بهتر بیماری کووید ۱۹ دانست و افزود: این نرم افزار نه تنها قابلیت استفاده برای مدیریت این بحران، بلکه دیگر موارد مشابه در دستگاه‌ها و سازمان‌ها را داشته و نقش مهمی در تصمیمات مدیریتی سازمان‌ها دارد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.