سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری همایش فعالان صنعت گردشگری ایران و عراق در مشهد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: همایش مشترک فعالان صنعت گردشگری ایران و عراق به میزبانی مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: این همایش چهارم و پنجم آذرماه با حضور نمایندگان دفاتر خدمات مسافرتی و فعالان صنعت گردشگری ۲ کشور همسایه، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استاندار خراسان رضوی، نمایندگان وزارت امور خارجه، نماینده کنسولگری عراق در مشهد و مدیران مربوطه در مشهد برگزار خواهد شد.

او افزود: مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگی ایران و سرزمین معنویت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و حضور مضجع مطهر امام هشتم (ع) فضای این شهر را به شمیم ولایت و عطر کرامت و برکت آمیخته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با بیان این‌که شیفتگان بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) سالانه به دیدار و زیارت امام مشرف می‌شوند و مشهد تا قبل از شیوع ویروس کرونا هرسال پذیرای بیش از ۳۰ میلیون زائر و عاشق داخلی و خارجی بود، ادامه داد: قصد ما از برگزاری این نشست آشنایی دست اندرکاران صنعت گردشگری کشور عراق با زیرساخت‌ها، ظرفیت‌ها و جاذبه‌های فرهنگی، زیارتی، اجتماعی و تفریحی خراسان رضوی و مشهد است.

موسوی بیان کرد: در گفتگو‌های دوجانبه این ظرفیت‌ها به دوستان و همسایگان عراقی ارائه می‌شود تا فرایند‌های بهره‌گیری از امکانات موجود و شرایط مشارکت تبیین شده و ارتباطات میان فرهنگی، زیارتی و اجتماعی نضج گرفته و قوام یابد.

او تصریح کرد: امیدواریم این روند تعاملات و آشنایی‌ها با سایر کشور‌های شیعی و دیگر همسایگان ادامه یافته و گردشگری زیارت در مشهد توسعه‌ای روزافزون یابد.

انتهای پیام//ا.د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.