سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک مقام مسئول خبر داد؛

قطع گاز برخی از کارخانه های سیمان

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان گفت: گاز برخی کارخانه‌های سیمان قطع شده و احتمال توقف تولید وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، احرامیان، نائب رئیس انجمن صنایع فولاد گفت: صنایع فولاد کشور بر مبنای مصرف گاز طبیعی و سیستم احیای مستقیم تعریف شده اند، به جز یک مورد که ذوب آهن اصفهان است و با ذغال سنگ کار می کند، مابقی صنایع، سوخت مصرفی شان بر مبنای گاز طبیعی تعریف شده است. بر این اساس تغییر دادن سوخت غیر ممکن است، مانند صنعت پتروشیمی یا سیمان که از قطع گاز طبیعی ضربه دیده و صنعت فولاد هم در حال ضرر دیدن و تقریبا نزدیک به توقف است.


بیشتر بخوانید


شیخان، دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه گاز برخی کارخانه‌های سیمان قطع شده و احتمال توقف تولید وجود دارد، گفت: تدابیر لازم برای این صنعت داشته‌ایم و حدود ۶۰۰ میلیون تن ظرفیت سازی شده است. مخازن کارخانه‌های سیمان در صورت قطع گاز از مازوت ذخیره شده استفاده می‌کنند؛ اما از ابتدای سال مازوت به اندازه کافی در اختیار ما قرار نگرفته است. در حال حاضر ۱۶ کارخانه گاز دارند و حدود ۶۰ کارخانه از مازوتی که در ۱۵ روز ذخیره کرده اند، استفاده می‌کنند.

مهدوی ابهری، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی گفت: اعلام شده است از ۷۰ میلیون مترمکعبی که در روز مصرف داریم، ۲۰ میلیون مترمکعب باید کاهش پیدا کند، این در حالی است که گاز تنها برای سوخت استفاده نمی‌شود.

او گفت: زمانی که گاز قطع می‌شود در پی آن تولید متوقف می شود و صادرات را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ در صنعت پتروشیمی سوخت جایگزین نداریم و دولت از بخش خصوصی استفاده نکرده و بهینه مصرف کردن سوخت را به خصوص در استفاده از تبصره ۱۲ انجام نداده است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.