سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

شاخصه دانشگاه در تراز انقلاب، عدم وابستگی به بودجه دولت است

خطیبی گفت: یکی از اصلی‌ترین کارکرد‌های دانشگاه‌ها ارائه راه حل برای حل معضل بیکاری است که وزارت علوم در دولت سیزدهم نیز به این مسئله اهتمام جدی دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین معارفه رییس جدید دانشگاه ایلام، گفت: همه دانشگاه‌های دنیا بر تولید ثروت تاکید کرده اند و این مهم باید در دانشگاه‌های کشور نهادینه شود.

او ادامه داد: صنعت به دانشگاه اعتماد کرده و پروژه‌های دانشجویی باید در راستای حل مسائل مردم بکار گرفته شود، دانشگاه باید در زمینه کاهش میزان بیکاران اهتمام داشته باشند.

او مطرح کرد: وابستگی بودجه دانشگاه‌های کشور به دولت در سال ۱۳۹۵ ، ۷۲ درصد بوده ولی این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۸۲ درصد رسیده است که این میزان در طول پنج سال اخیر نه تنها کاهش نیافته بلکه ۱۰ درصد رشد داشته است.

خطیبی کاهش وابستگی دانشگاه به بودجه دولت را ضروری دانست و گفت: اگر دانشگاه ایلام در راستای حل مسائل پیرامونی مردم تلاش نکند به وظیفه خود عمل نکرده است، یکی از اصلی‌ترین کارکرد‌های دانشگاه‌ها ارائه راه حل برای حل معضل بیکاری است که وزارت علوم در دولت سیزدهم نیز به این مسئله اهتمام جدی دارد.

او با اشاره به اینکه ۶ درصد آب در ایلام صرف بخش صنعت می‌شود، گفت: باید سطح زیر کشت اراضی کشاورزی با توجه به وجود اراضی حاصلخیز و منابع آبی افزایش یابد و دانشگاه‌ها نیز در این حوزه ارتباط خود را با دستگاه‌های اجرایی مسئول بیشتر کنند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات رییس سابق دانشگاه ایلام گفت: طی دوره اخیر ریاست دانشگاه ایلام اقدامات چشمگیر علمی، فرهنگی و زیرساختی انجام شده است و اگر چنانچه تمامی اساتید دانشگاه و دانشجویان نگاه دانشگاه ایلام را داشته باشیم به یک بلوغ علمی خواهیم رسید.

در این مراسم با حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طاهر علی محمدی به عنوان رییس جدید دانشگاه ایلام منصوب و از خدمات محمد علی اکبری تقدیر شد.

انتهای پیام/ ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.