سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دو خودروساز داخلی به هر شکل و قیمتی که می‌خواهند، ماشین تولید می‌کنند

نماینده بافق در مجلس از نحوه تولید خودرو توسط دو خودرو ساز داخلی و عدم نظارت بر آن‌ها انتقاد کرد.

محمدرضا صباغیان بافقی نماینده بافق، مهریز، بهاباد، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارائه راه کار برای برون رفت از انحصار دو تولید کننده اصلی خودور در کشور گفت: متاسفانه کیفیت ساخت خودروهای ما مناسب نیست، رقابت هم نیست و در مقابل واردات هم نداریم، این مسائل باعث شده تولیدکنندگان خودرو خیلی دغدغه کیفیت نداشته باشند و به هر شکلی که می خواهند خودرو می سازند و به هر شکلی هم که می خواهند قیمت می گذارند. 

 سال ۹۷ همزمان با بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران سران قوا تصمیم گرفتند به‌دلیل مدیریت منابع ارزی، واردات خودرو انجام نشود. به همین منظور خودرو هم همانند سایر کالا‌های لوکس دیگر در فهرست ممنوعیت قرار گرفت. پس از گذشته بیش از سه سال از ممنوعیت واردات خودرو، مجلس تصویب کرده واردات خودرو از سر گرفته شود، اما این مصوبه به معنای عام واردات خودرو نیست بلکه نیازمند رعایت شروطی است.

به گفته این مقام مسئول، اگر در این شرایط که با واردات خودرو موافقت نشد خودروهای هیبریدی و برقی را وارد کنیم هم به نوعی در راستای مقابله با آلایندگی کار کرده ایم و هم فضا را برای استفاده از خودروهای مدرن و به روز باز می کنیم و نکته سوم اینکه زمینه کاهش قیمت خودروهای داخلی را ایجاد می کنیم. 

نمایندگان در نشست علنی چهارشنبه ۲۶ آبان ماه مجلس با گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد اصلاح طرح ساماندهی صنعت خودرو جهت تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند. بر این اساس هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالا‌ها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه نسبت به واردات خودرو برای تنظیم بازار اقدام نماید.

این نماینده مجلس زمینه برای بهبود شرایط خودرو‌های دو خودروساز داخلی نیز معتقد است تنها راه واگذاری ۱۰۰ درصدی این شرکت‌ها به بخش خصوصی  است در صورتی که در حال حاضر این شرکت‌ها خصولتی هستند در واقع شرایطی شبیه به شترمرغ دارند، یعنی نه مرغ و نه شتر هستند. جایی که باید قیمت‌ها افزایش پیدا نکند، شاهد افزایش قیمت از سوی آن‌ها هستیم با این استدلال که تورم است و ... و در مقابل امتیاز‌های زیادی را هم از دولت می‌گیرند.  

«برای واردات خودرو‌های هیبردی باید مالیات‌های سنگین گذاشته بشود» صباغیان این جمله را یکی از شروط واردات خودرو می‌داند و می‌گوید: به این وسیله واردات خودرو‌های هیبریدی هم منبع درآمدی برای دولت خواهد بود و هم ماشین ارزان قیمت به دست مردم می‌رسد و هم با شکل گیری رقابت  قیمت‌ها پایین خواهد آمد.  

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۲۰ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
یک تویوتا یا نیسان کارکرده ژاپنی توی کشورهمسایه 4هزار دلاره ماشین امریکایی 6تا 10هزاردلار،ماشین المانی و انگلیسی 3تا10هزار و ماشین فرانسه 2تا4هزار،اونوقت پراید لگن لگن تاریخ مصرف گذشته پوسیده 83 رو باید 3هزار دلار بخری!
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
از ماست که بر ماست
اگر خودرو خریداری نکنیم
مجبور میشن قیمت رو بیارن پایین
کیفیت رو ببرن بالا
ناشناس
۱۹:۵۵ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
هر ۸۳ میلیون ایرانی میدونن که خودروسازهای ایران فرغون میسازن و بدترین جنس رو به بالاترین قیمت میفروشن.خب که چی؟اتفاقی افتاده؟اونا گاری تولید میکنن مردم هم تو صف وایمیسن.قانون جدید هم که اومده گفته اگر ۱۵ تا بچه بیاری میتونی بدون قرعه کشی پراید وانت ۱۵۱ رو به قیمت ۲۰۰ میلیون بدون گارانتی بخری.راه چاره بمباران و نابودی خودروسازهاست نه حرف و شعار
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
تنها راه حل این چند دهه اجحاف به مردم فقط آزادسازی بی چون چرای خودرو است ماحق داریم خودرو مناسب و ایمن سوار شویم.
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
با این مسئولین مرفه و بی درد جامعه محاله ک بذارن این کار انجام بشه,اصلا دغدغه مردم براشون مهم نیست,تا وقتی خودشون سرکارن از خودروهای دولتی خارجی و مدل بالا استفاده میکنن و وقتی هم بازنشست شدن با مال اندوزی ک کردن سوار بهترین خودروی خارجی میسن ,
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
تا ملت ایران امارش بنصف نرسونن ول کن نیستن
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
تا ملت ایران امارش بنصف نرسونن ول کن نیستن
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
تا ملت ایران امارش بنصف نرسونن ول کن نیستن
ناشناس
۱۵:۵۰ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
اين قدر بدم مي آيد از اين نوع عكس ها كه با انگشت اشاره و با يك ژست منجي گري كه جرايد ازش براي جذب مخاطب و يا اهداف ديگري استفاده مي كنند. مگه اون انگشت اشاره به داد ملت مي رسه همش فيلم كردن مردم هست حاجي!
ناشناس
۱۵:۴۶ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
ی دونه دنا پلاس م ب تو میدن دهن تورم میبندن نگران نباش....
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
حاجی بیخیال ، دم این هم میبینن و سه تا ماشین دولتی بهش میدن ، این هم میشه طرفدارشون
ناشناس
۱۵:۰۴ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
دولت ها خودشان عامل گرانی خودرو هستند.اگر چنین نبود دولت سیزدهم که مردمی بودن را یدک می کشد تنها جای که نه واکنش ونه اقدامی می کند درموردهمین شرکت های خودرو سازی هست.
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
رهبری انقلاب باید جلوی این دزدی و ظلم‌ ستم‌ بایستند
تا مردم‌ باور کنند که
ناشناس
۱۵:۴۶ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
شوخی میکنی دیگه حتما
ناشناس
۱۵:۵۶ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
عجب
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
جوک گفتیا کلی خندیدم
از ماست که بر ماست!!!!!
۱۴:۴۳ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
از ماست که بر ماست!!!!!
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
تنها نماینده که انتقاد از خودرو کرد همین بنده خدا بود چرا واقعا در شرایط بحرانی که الودگی شدید هوا هست مجوز واردات خودروهای برقی داده نمیشه پس مافیایی پشت پرده هست نمیزارند هم الودگی هوا از بین بره هم ماشینها پیشرفته بیاد
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
اگه قیمت هر ماشین رو یک میلیارد با تحویل ده ساله بذارن بازم میگن داریم ضرر میکنیم و باید بازم گرونتر کنن ارابه های مرگشونو
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
فردا حرفش را پس میگیره
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
دنا پلاس بگیره دیگه از این حرفا نمیزنه..خخ
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
مالیات سنگین برای چی مگر بلاد کفر یا کشورهای مسلمان دیگر برای واردات مالیات سنگین اخذ میکنن که شما میگیرین.همش به فکر درامد دولت باشین پس کجا به نفع ملت میخواین مصوبه داشته باشین.۴۰ سال انحصار وحق گمرک بالا نتیجه شده این خواهشا دیگه تموم کنین.
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
رسیدن به تولید ده ملیون خودرو در سال یعنی خداحافظی با بیکاری در این کشور و تبدیل شدن به کشوری خودرو ساز و رفاه ایران و ایرانی ،مخصوصا ساخت خودروهای روز برقی.
به امید سروری و برتری ایران و ایرانی و رشد و گسترش قطب‌های خودروسازی و نشانه رفتن تولید ده ملیونی آنهم بیشتر خودرو پاک برقی.
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
اگه 10 میلیون تولید بشه احتمالا لاستیک و سپر هم نداره...
ناشناس
۰۱:۳۲ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
لااقل واردات خودرو رو ازاد کنن ک هر کس پول داشت خودروی با کیفیت و مناسب بخره تا از مراجعه هر روزه ب تعمیرگاهها خلاص بشه,
اسماعیل نوغانچی صالح
۱۳:۰۴ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
بیشترین خیانت ها را نمایندگان مجلس و دولت در خودرو سازی و وزارت نفت میکنند چون با فرستادن فامیل ها و آشنایان انحصار را برای هرگونه پرسش پاسخ میگیرند و دولت های ما عوض اینکه میزان مصرف سوخت خودروها را ملاک تولید کنند فقط سهم خواهی را جایگزین کرده اند
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
چرا با گذشت بیش از نیم قرن از صنعت خودروسازی در ایران ،هنوز خودروسازی ما یک شاسی بلند ملی تولید نکرده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۰۱:۳۴ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
ببخشید دوست عزیز حرف از کدوم صنعت میزنید؟!مونتاژ کاری و فرغون سازی و بی برنامگی شد صنعت خودرو سازی؟؟!!
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
بهتر است دوخودروساز با هم یکی شوند و در هم ادغام شوند تا شرکتی بزرگتر با آرمانهایی بزرگتر پدید آید.
هموطن
۱۵:۴۷ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
بهتر از از خدا بخوایم دوتاشون نابود بشن تا مرذدم نفسی بکشن
هموطن
۱۵:۴۸ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
بهتر است دعا کنیم خداوند دوتاشون رو نابود کنه که مردم لااقل نفسی بکشن
H
۱۲:۴۸ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
تا الان ۴۲سال می گذرد ایران خودرو هنوز نتوانسته صدای پمپ هیدرولیک ولرزش فرمان را برطرف کند شما این شرکت را خودرو ساز می دانید که عمری اشتباه کرده اید
بختیاری
۱۲:۴۷ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
چرا قطب سوم خودرو سازی در چابهار و قطب چهارم در کنار کارخانه بزرگ ورق خودرو خاورمیانه در سفید دشت ساخته نمیشود؟؟؟
چرا با داشتن چندین قطب خودروسازی به جنگ بیکاری و جنگ با پسرفت و فقر نمیروید؟؟؟
چرا به تولید انبوه و گرفتن بازارهای بیشتر نمی اندیشید؟؟؟و اصلا فکر نمیکنید به گمانم فکر ندارید که فکر کنید !!
چرا رقابت در خودروسازی ما بچه گانه و نه واقعی و نا جوانمردانه است؟؟؟
ناگفته نماند سرنوشت هر قومی به دست خود و مدیران و مسولانش است وای به روزی که مدیران و وزیر و وزرا نا کارآمد و بی هوش و گاگول و گیج باشند.
Bakhtiyari
۱۲:۳۶ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
حالا که ابر و باد و مه و خورشید و فلک همه در کارند که همین خودروسازی جاده مخصوص را داشته باشیم و همین مافیا و لابی ساخت خودرو همینگونه بماند!!!!!!
لا اقل ی یا دو خودرو ساز برقی را هم در این کشور پایه گذاری و بسازین یقینا این کار شما ماندگار و برای نسل حال و آینده مفید خواهد بود.
خودرو برقی برابر است با تندرستی و خودرویی پاک با شهرهایی پاک و پیشرفت در خودروسازی و زندگی در آینده.
دریغ است ایران که آباد شود،افسوس،فرزند زاگرس بختیاری
۱۲:۲۹ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
این تک قطبی (جاده مخصوصی ها)در خودرو سازی شایسته ایران و ایرانی نیست باید دهها قطب خودروسازی در گستره پهناور ایران عزیزمان داشته باشیم و به تولید ده ملیون خودرو در سال برسیم و یا با واردات این کمبود بازار را در صورت نداشتن توان بالا ،جبران کنیم.
این صنعت حتما و حتما باید به سمت رباتیک شدن هر چه بیشتر و تولید انبوه و گسترده به پیش رود.
با چنین تولید کم و تک قطبی کشور ما در خودروسازی به جایی نمی‌رسد.
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
برای واردات خودرو‌های هیبردی باید مالیات‌های سنگین گذاشته بشود» صباغیان این جمله را یکی از شروط واردات خودرو می‌داند و می‌گوید: به این وسیله واردات خودرو‌های هیبریدی هم منبع درآمدی برای دولت خواهد بود و هم ماشین ارزان قیمت به دست مردم می‌رسد و هم با شکل گیری رقابت قیمت‌ها پایین خواهد آمد . این یعنی چی فقط و فقط به فکر خودشون هستن اصلا مردم مهم نیستن با این قانون که گذاشتن فقط و فقط راه برای رانت خواری خودشون باز کردن ماشین هیبریدی یک میلیارد به بالارو که مردم ضعیف و متوسط از نظر اقتصادی نمیتونن بخرن و فقط راه برای استفاده بعضی‌ها از تکنولوژی و ماشین خوب و با کیفیت باز میشه مردم بد بخت مجددا همین پراید و پژو لکنده رو با هزار التماس درخواست سوار بشن و بشتابند به سوی خدا
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
با سلام و احترام. خداوند انشاءالله شر صنایع خودرو سازی ظالم داخلی را از سر این ملت و مملکت کوتاه بگرداند، انشاءالله. البته اگر ذینفعان دم کلفت بگذارند.
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
برای واردات خودرو‌های هیبردی باید مالیات‌های سنگین گذاشته بشود» ===>> هم ماشین ارزان قیمت به دست مردم می‌رسد و هم با شکل گیری رقابت قیمت‌ها پایین خواهد آمد عجب جمله متناقضی

شاید منظورش اینه برای خودروهای غیر هیبریدی مالبات سنگین باشه؟
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
از سایپا یک تیبا ۲گرفتم ، هنگام تحویل خود نماینده گی میگه یک سینی زیر موتور برایش حتما بگیر برای ایمنی لازم هست ، حالا بحث من این است اگر لازم هست چرا خود شرکت نمی گذاره ، رفتم خریدم ۸۰۰ هزار تومن و ۱۰۰ تومن هم اجرت نسب ، فقط اینو بگم از سرو ته همه چی دارند می زنند و پول یک خودرو با کیفیت خارجی را هم از مردم می گیرند .# انحصار خودرو را بشکنید.
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
کسی که برا زیارت خودش حق ماموریت 5 روزه حساب کنه و برا خودش 53 میلیون تومن پاداش بگیره اونم از زیرمجموعه امدادخودرو!! نه خودروساز!! و از زیرمجموعه فک و فامیلای مسولان ارشد و دامادبازی و پارتی بازی باشن اینکارا نه تنها خودروساز رو بلکه مملکت رو ورشکسته میکنه.
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
مطمین باشید یه بیچاره ای را گرفتند بصورت نمادین که بگن دیگه همین یه نفر باعث تمام مشکلات بوده و ما خیلی پاکیم.
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
آدم میاد که بگه شاید به تو نماینده مجلس پول ندادن این جوری انتقاد می کنی، ....
************کورد ایران کورد ایلام سربلند دوران ***********
۱۳:۲۴ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
حتما دنا پلاس هایی که گرفتند فرسوده شده با این حرفها دوباره می خواهند از جیب ملت بهشون ماشین بدون نوبت و از دم قسط با تخفیف بهشون بدن . دیگه حرف های شما را یک بچه دوساله هم باور نمی کنه . بالاخره روزگار همینجوری نمی مونه دنیا دار مکافاته منتظر باشید.
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
اینم احتمالا خواسته ۱۰۰نفر رو می خواسته بفرسته ایران خودرو سرکار... مدیرش گفته نه و حالا انتقاد می کنه ...سیاه بازی ها بسه دیگه
خودروساز
۱۰:۳۶ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
باشه بابا حق السکوت توروهم میدیم
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
به شماها امیدی نیست چهل ساله انحصار ایجادکرده اید ‌با گرانی انواع کالاها ی بی کیفیت زندگی مردم را تحت فشارقرارداده اید