به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران مصوبات جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران را به شرح زیر اعلام کرد:تمام دستگاههای عضو کارگروه، نسبت به اجرای دقیق مصوبات اقدام و گزارش اقدامات صورت پذیرفته را ارائه کنند.
پایگاههای سیار فوریتهای پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر جانمایی شوند.
پلیس راهور تهران بزرگ، نسبت به جلوگیری از تردد تمام موتورسیکلتها، خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و همچنین خودروهای دودزا دارای معاینه فنی اقدامات لازم را عمل آورد.
پلیس راهور از تردد شبانه کامیونها به استثنای کامیونهای حامل سوخت، مواد غذایی و مواد فاسدشدنی تا زمان رفع شرایط اضطرار اقدام کند.
فعالیت تمام واحدهای تولید آسفالت، شن، ماسه و بتن آماده تا زمان رفع شرایط اضطرار متوقف شود.
شهرداران استان نسبت به جلوگیری از فعالیتهای عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا میشود، اقدام کنند.
پایش ویژه، شناسایی منابع آلاینده، اعلام هشدار، اخطار و اقدامات تشدیدی، توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان با جدیت تداوم یابد.
شهرداری تهران، نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوسها و مینیبوسها در پایانههای مسافربری اقدام کند.
مصرف نفت کوره در کلیه واحدهای نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان، ممنوع شد.
از هرگونه فعالیتهای ورزشی در محیطهای باز، خودداری شود.
بیشتر بخوانید
وضعیت هوای تهران ناسالم برای گروههای حساس جامعه
انتهای پیام/
اقتصاد شهر ها باید ایالتی باشه
همین تهران اگه بودجه بنزین و گازوئیل و خیلی چیز های دیگه خرج حمل و نقل عمومی اعم از موتور برقی اتوبوس برقی یا مترو بکنه میشه تا سه سال آینده این وضع آلودگی رو تموم کرد
مصرف روزانه بنزین در تهران سی تا چهل میلیون لیتر هست
هر لیتر بنزین یک یورو حساب کنیم میشه
روزانه چهل میلیون یورو
ماهانه ۱۲۰ میلیون یورو
سالانه بیش از ۱۸ میلیارد یورو فقط خرج بنزین پایتخت میشه !
با ۱۸ میلیارد یورو کوچه های تهران هم میشه مترو و تراموا گذاشت
یا اتوبوس های رایگان شهری و بین شهری !
یا سالانه بیست میلیارد یورو گازوئیل مصرف می کنیم
یعنی چهار برابر خط راه آهن!
مدیریت ضعیف کشور رو به راه بدتر می کشونه
لطفا پیشنهاد من رو به بالا دست برسونید
شهر های ایالتی از نظر اقتصادی و صرف هزینه سوخت برای حمل و نقل برقی و ریلی عمومی
یعنی روزی چهل میلیون دلار (بنزین توی ترکیه یک و نیم دلار هست !)
ماهی ۱۲۰ میلیارد دلار !
با یک ماه ممنوعیت خودرو ها میشه ماهانه چهارصد هزار اتوبوس از خارج خرید!
یعنی صرفه جویی یک ماه بنزین مجانی ایران فقط توی تهران میشه حمل و نقل عمومی رو رایگان کرد !
یا به عبارتی اگه تهران روزی دو روز ممنوعیت خودرو باشه
یا ساعت های اداری ممنوعیت خودرو باشه میشه توی سه تا شش ماه حمل و نقل عمومی تهران رایگان کرد !
بنزین توی ایران رایگان هست و مدیریت غلط!
مدیریت کنید آقا!
احسنت