سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه خدمات قضائی رایگان به مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از ارائه خدمات قضایی رایگان به مددجویان تحت حمایت این نهاد خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه مددجویان تحت حمایت این نهاد در صورت وجود دعاوی قضایی و مشکلات حقوقی، به کانون وکلا و یا مرکز مشاوران قوه قضائیه معرفی می‌شوند تا روند پیگیری و حل مسئله به‌صورت قانونی و حقوقی انجام شود گفت : هم‌اکنون ۱۲ وکیل نیکوکار با این نهاد همکاری دارند که در طی سال به مددجویان خدمت می‌کنند و این وکلا علاوه بر پاسخگویی به مددجویان، پرونده‌های قضایی آن‌ها را پذیرفته و تا حصول نتیجه پرونده‌ها را دنبال می‌کنند.


بیشتر بخوانید 


او اضافه کرد: وکلای نیکوکار با ارائه خدمات مشاوره‌ای یا معتضدت قضایی وضعیت پرونده‌های مددجویان را در محاکم قضایی پیگیری می‌کنند.

الهی راد با قدردانی از کانون وکلا به لحاظ تعامل و همکاری خوب با این مجموعه، گفت: کانون وکلا نقش بسیار مهمی در حل مشکلات حقوقی مددجویان کمیته امداد دارند چراکه بسیاری از مددجویان به لحاظ مشکلات اقتصادی موجود توان پرداخت حق وکالت را ندارند.

او گفت: طی امسال ۱۰۱ مورد خدمات حقوقی به مددجویان تحت حمایت این نهاد ارائه‌شده است.

او بابیان اینکه با احقاق حقوق مددجویان به دنبال توانمندسازی این قشر از جامعه هستیم گفت : توانمندسازی مددجویان از مهم‌ترین اولویت‌های کاری در عرصه مسائل حقوقی است که کمک بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت.

او  به برپایی میز خدمت و ارائه مشاوره‌های حقوقی اشاره کرد و ادامه داد: هم‌اکنون پنج میز خدمت در استان فعال است که طی امسال ۱۰۵ مورد خدمات مشاوره داشتند که با پیگیری ۷ وکیل این پرونده‌ها در حال انجام است.

او بابیان اینکه ارائه خدمات قضایی رایگان به مددجویان جز برنامه‌های این نهاد است گفت : ارائه خدمات آموزشی خانواده و حقوقی به مددجویان می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرونده‌های قضایی داشته باشد.

انتهای پیام/ه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.