سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سی‌ان‌ان:

آمریکا در حال ارزیابی ارسال کمک نظامی جدید به اوکراین است

شبکه خبری آمریکایی سی‌ان‌ان در گزارشی اعلام کرد واشنگتن در حال ارزیابی ارسال مستشاران نظامی و تجهیزات جدید به اوکراین است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تله تریدر، شبکه خبری آمریکایی سی‌ان‌ان، در گزارشی اعلام کرد دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال ارزیابی ارسال مستشاران نظامی و تجهیزات جدید به اوکراین است.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، با توجه به تجمع اخیر نیرو‌های روسیه در نزدیکی مرز اوکراین، واشنگتن به فکر ارسال کمک نظامی به اوکراین است. تجهیزات جدید شامل سلاح‌هایی مانند موشک‌های ضد تانک و خمپاره است.

پیش از این روسیه اعلام کرده بود که وضعیت اوکراین بخشی از بحث در نشست بعدی این کشور و آمریکا خواهد بود و همچنین آمریکا را به ایجاد تنش در منطقه متهم کرد.

پیشتر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سخنانی از کشور‌های عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواست ارسال سلاح به اوکراین و فعالیت‌های تحریک‌آمیز در مرز روسیه را متوقف کنند.

پسکوف با اشاره به اینکه آمریکا و متحدانش باید از تمرکز نظامی در مرز‌های روسیه دست بردارند گفت: کشور‌های ناتو نیز باید از تامین تسلیحات مدرن اوکراین و تشویق این کشور به انجام اقدامات دیوانه وار خودداری کنند.

سخنگوی کرملین در همین رابطه، انتشار مکاتبات وزارت امور خارجه روسیه در خصوص تشکیل اجلاس سران چهار جانبه نرماندی (اجلاس وزرای امور خارجه کشور‌های روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان موسوم به گروه نرماندی) را گامی غیرمتعارف برای دیپلماسی، اما اقدامی شگفت انگیز و تعیین کننده توصیف کرد.

وزیر دفاع اوکراین نیز با بیان اینکه مانور نیرو‌های روس در مرز‌های این کشور زنگ خطری برای کی‌یف است، مدعی شد که مسکو در تلاش است تا واکنش اوکراین و غرب نسبت به یکدیگر و اتحاد بین آن‌ها را بسنجد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.