سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای شهر همدان مطرح کرد:

اجرای کمربندی شهر همدان یکی از نیاز‌های اساسی استان محسوب می‎‌شود

عضو شورای شهر بر تسریع در اجرای کمربندی همدان برای رفع بارِ ترافیکی غرب کشور تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  حمید بادامی‌نجات عضو شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: پروژه بزرگ کمربندی شهر همدان (کنارگذر غربی و شرقی) به‌منظور رونق فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی منطقه و رفع بارِ ترافیکی استان‌های غربی کشور، هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

 او گفت: همجواری استان همدان با استان‌های قزوین، مرکزی، لرستان، کرمانشاه، کردستان و زنجان موجب شده که این استان به‌ویژه شهر همدان را به یک چهارراه جاده‌ای مابین مسیر‌های این استان‌ها تبدیل کند.

عضو شورای شهر همدان اضافه کرد: باوجود تردد خودرو‌های این استان‌ها از همدان، تمامی خودرو‌های سنگین و سبک به‌ویژه غرب کشور به اجبار باید از درون محدوده شهری تردد کنند که حدفاصل فرودگاه تا بلوار ارتش را در بر می‌گیرد، در حالی‌که باید بر اساس مصوبات گذشته و اصول شهری، این تردد‌ها از جاده کمربندی انجام شود.

بادامی‌نجات ادامه داد: کنارگذر همدان به دو قطعه شرقی و غربی تقسیم می‌شود که قطعه شرقی حدفاصل محور‌های همدان- تهران و همدان- ملایر و قطعه غربی حدفاصل محور‌های همدان- تهران و همدان- سنندج و کرمانشاه واقع شده است که این کنارگذر ارتباط بین محور‌های شرقی، غربی و شمالی منتهی به شهر همدان را در خارج از محدوده طرح جامع آن، برقرار می‌سازد.

او تصریح کرد: اجرای کمربندی در شهر همدان یکی از نیاز‌های اساسی استان همدان محسوب می‎‌شود که عدم بهره‌برداری از آن، شهر همدان را دچار مشکل کرده است.

این عضو شورای شهر همدان اظهار کرد: زیرساخت‎های ورودی‌های اصلی شهر همدان به‌ویژه بلوار آیت‎‌الله نجفی از بین رفته که مشهود است و مشکل خاصی در حوزه کیفیت زیرسازی از سوی مدیریت شهری وجود ندارد، بلکه حجم ترددها، خلأ کمربندی شهر را نمایان می‌کند.

بادامی‌نجات با اشاره به هدر رفت اعتبارات شهری در این مناطق شهری، گفت: عوارض شهروندان همدانی نباید در این حوزه‌ها صرف شود، بلکه نیاز‌های اساسی‌تری در سطح شهر به‌منظور توسعه و آبادانی و رفع دغدغه‌های شهروندان همدانی وجود دارد.

او در پایان از فرماندار، استاندار و نمایندگان مجلس درخواست کرد تا نسبت به تکمیل این طرح بزرگ شهری ورود پیدا کنند تا هر چه سریع‌تر به اتمام برسد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/د.ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.