سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه سودان:

البرهان در جریان کودتای نظامی تلاش کرد نظر اسرائیل را جلب کند

وزیر خارجه سودان فاش کرد که عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش و رئیس شورای نظامی این کشور تلاش کرد تا در کودتای نظامی نظر صهیونیست‌ها را جلب کند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مریم الصادق المهدی، وزیر خارجه سودان امروز (دوشنبه) فاش کرد که عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش و رئیس شورای نظامی این کشور تلاش کرد تا در کودتای نظامی نظر صهیونیست‌ها را جلب کند.  

المهدی در مصاحبه با اندیشکده آمریکایی «شورای آتلانتیک» توضیح داد: «دولت از نقش حمایتی اسرائیل برای کودتای نظامی آگاه بود، اگرچه در خط مقدم حوادث ظاهر نشد. جفری فلتمن، فرستاده آمریکا در شاخ آفریقا به همین منظور از اسرائیل بازدید کرد».

او در ادامه با اشاره به حمایت مصر و رژیم صهیونیستی از کودتای سودان، گفت: «البرهان با بیان اینکه  سیاستمدارانی که او از دولت دور نگه داشته، علیه اسرائیل هستند، سعی در جلب نظر اسرائیل داشت.»

روز یکشنبه بخش نظامی شورای حاکمیت انتقالی و عبدالله حمدوک، نخست وزیر سابق سودان برای بازگشت وی به سمت نخست وزیری  توافق کردند.

چندی پیش، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای نظامی حاکم سودان در بحبوحه اعتراضات مردمی و اختلافات میان ارتش و سیاستمداران در این کشور، وضعیت فوق العاده اعلام و شورای حاکمیتی و دولت انتقالی را منحل کرد. ارتش سودان همچنین نخست وزیر و چند وزیر دیگر کابینه را بازداشت کرد. البرهان هدف از این اقدامات را محافظت از کشور در برابر خطر قریب الوقوع دانست و کسانی را که مخالف این تصمیم بودند به ایجاد هرج و مرج متهم کرد.  بر اساس اعلام کمیته پزشکی سودان در جریان این تجمعات ۱۲ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.