سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز مبارزه شیمیایی علیه علف‌های هرز و شته مومی در مزارع کلزا شهرستان کرمانشاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت : از ابتدای کشت محصول کلزا در این شهرستان تاکنون بیش از ۶۶۹ هکتار بر علیه علف‌های هرز مبارزه شده که از این مقدار ۲۵۵ هکتار مبارزه غیر شیمیایی (هیرم کاری) و ۴۱۴ هکتار مبارزه شیمیایی صورت گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پرویزی فر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با اشاره به شرایط ویژه آب و هوایی در امسال گفت : امسال با توجه به تاخیر در بارش‌های پاییزه و توجه دوچندان به داشت مناسب این محصول شده که در این راستا مبارزه برعلیه آفات خسارت زا از جمله شته مومی و تریپس به صورت لکه‌ای در سطح ۴۷ هکتار انجام شد.

او سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا را در شهرستان کرمانشاه ۶۰۹ هکتار عنوان نمود و گفت : مزارع کلزای این شهرستان از نظر یکنواختی کشت و سطح سبز از وضعیت ایده آلی برخوردار است.

او با بیان توصیه‌هایی جهت مبارزه افزود: کلزاکاران باید توجه داشته باشند که مبارزه موثر بر علیه عوامل خسارتزا باید در زمان مناسب و سموم تخصصی انجام شود و به همین دلیل حتما توصیه‌های کارشناسان کشاورزی را مد نظر خود قرار دهند.

او افزود: بطور مثال شروع فعالیت شته مومی در مزارع کلزا در فصل پاییز بصورت لکه‌ای و در حاشیه مزارع می‌باشد و چنانچه در این زمان کانون‌های آلوده سمپاشی شود، تراکم آفت در بهار و زمان گلدهی بشدت تقلیل می‌یابد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.