سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به بهانه مبارزه با تروریسم؛

تبانی فرانسه با مصر برای کشتن غیرنظامیان مخالف السیسی

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد سازمان اطلاعات فرانسه و ارتش مصر به بهانه مبارزه با تروریسم عملیات‌هایی را علیه غیرنظامیان مصری انجام داده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، پایگاه تحقیقاتی «دیسکلوز» نتایج بررسی هایی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد سازمان اطلاعات فرانسه بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ با ارتش مصر همکاری کرده است تا به بهانه مبارزه با تروریسم عملیات‌هایی را علیه غیرنظامیان انجام دهد.

این پایگاه تحقیقاتی صد‌ها سند را به نمایش گذاشت که به گفته خود از یک منبع مخفی بدست آورده و در آن تایید شده است که گروهی از سازمان اطلاعات فرانسه متشکل از چهار سرباز، شش مقام نظامی بازنشسته و دو خلبان و چهار تحلیل‌گر از یک نهاد ویژه  دیگر در سال ۲۰۱۶ به مصر رفته تا به صحرای غربی این کشور نفوذ  کرده و نظارت داشته باشند.

این گروه که اطلاعات مهمی را در اختیار ارتش مصر می‌گذاشتند متوجه شدند اطلاعات آنان برای مبارزه با تروریسم و خطر تروریست‌های لیبی استفاده نمی‌شود و برای هدف قرار دادن غیرنظامیان مصر که ادعا می شد مخالفان السیسی هستند به کار می رود. با این حال، گروه فرانسوی ارسال اطلاعات را متوقف نکردند؛ حتی زمانی که کاخ الیزه (کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه) این موضوع را فهمید واکنشی به آنان نشان نداده و این عملیات را متوقف نکرد.

براساس تحقیق دیسکلوز گروه فرانسوی دو ماه بعد از شروع عملیات متوجه این جنایت شدند با این حال بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ حداقل در ۱۹ عملیات هوایی که مردم غیرنظامی را هدف قرار می‌داد شرکت داشتند و برای ارتش مصر اطلاعات جمع می‌کردند.

سال گذشته نیز در جریان سفر «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر به فرانسه بیست سازمان غیردولتی فراخوان تظاهرات در مقابل مجلس ملی فرانسه را دادند تا همکاری راهبردی بین فرانسه و مصر به نام مبارزه با تروریسم را محکوم کنند. در این تظاهرات بیانیه این سازمان‌ها نیز مبنی بر سو استفاده السیسی از قانون ضد تروریسم برای ریشه کردن کردن حقوق بشر و سرکوب مخالفان قرائت شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.