سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرار گرفتن سیب زمینی در سبد گرانی‌

هر ساله با نزدیک شدن به فصل سرما عوامل زیادی روی افزایش قیمت صیفی جات اثر می‌گذارد و امسال نیز سیب زمینی از قافله گرانی عقب نمانده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حیدری رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان بیرجند گفت: سیب زمینی در روز‌های اخیر افزایش قیمت داشته است که البته با توجه به فصل سرما و عوامل دخیل در گرانی آن، طبیعی است.

او با اشاره به اینکه سه عامل در افزایش قیمت سیب زمینی دخیل است افزود: با سرد شدن هوا سیب زمینی‌ها از زمین‌های کشاورزی جمع و در انبار‌ها جمع آوری شد و همین هزینه انبار روی قیمت نهایی سیب زمینی تأثیر گذار است.

حیدری ادامه داد: همچنین راه صادرات باز شده است و محصول از کشور صادر می‌شود و در کنار آن امسال میزان تولید سیب زمینی در کشور نسبت به پارسال کمتر بوده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار خراسان جنوبی تصریح کرد: سیب زمینی در استان تولید نمی‌شود و از شهر‌هایی مثل شیراز، همدان، اردبیل، مشهد و خرم آباد تأمین می‌شود.

او بیان کرد: در مورد باقی میوه و تره بار افزایش قیمت آنچنانی نداریم و تقریبا بازار ثابت است مگر اینکه کمبودی به هر دلیل اتفاق بیفتد و روی قیمت‌ها تأثیر بگذارد.

انتهای پیام/ س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.