سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادی ۵۰۰ نفر از زندانیان جرائم مالی غیرعمد در کرمانشاه/امضای تفاهم‌نامه بین سازمان زندان‌ها و بسیج حقوقدانان

۵۰۰ نفر از زندانیان جرائم مالی غیرعمد در کرمانشاه به مناسبت هفته بسیج آزاد شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت : بسیج در تمامی حوزه‌ها رسالت عظیم خدمت به اسلام را بر عهده دارد. تشکیلاتی که نه تنها به گستره ایران اسلامی، بلکه به تمام جهان اسلام تعلق دارد.

او با بیان اینکه همه و در هر مقامی که هستیم وظیفه داریم به نظام خدمت کنیم، گفت : بهترین خدمت به نظام گره گشایی از مشکلات مردم و تلاش برای کم کردن هزینه اداره کشور است و یکی از مصادیق این خدمات، امروز در حال برگزاری است، چرا که جمعی تلاش کرده اند ۵۰۰ نفر به آغوش خانواده خویش بازگردند.

رئیس شورای قضایی استان با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه مبنی بر گره گشایی از مشکلات مردم و اینکه حکمرانی باید به نفع مردم باشد، افزود: کاری که امروز در حال انجام است در راستای مکتب اسلام و فرمایشات بزرگان ماست، چرا که هیچ مکتبی به اندازه اسلام به گره گشایی از مشکلات مردم توصیه و تأکید نکرده است.

او با اشاره به اینکه متأسفانه بسیاری از جرائم ریشه خانوادگی داشته و در ابتدای امر جرائم کوچکی هستند، افزود: اگر این جرائم کوچک مدیریت نشوند چه بسا به جرائم خشن تبدیل شوند و ما وظیفه داریم با کمک مردم و بزرگان و با مدیریت به موقع جرائم، به امنیت مردم و جامعه کمک کنیم.

توسلی زاده با بیان اینکه کسانی که از زندان آزاد می‌شوند، قدر آزادی خود را بدانند گفت: ما هرگز راضی نیستیم پای هیچ کسی به زندان باز شود، چرا که وجود هر زندانی هزینه‌های فراوانی بر خانواده‌ها و جامعه تحمیل می‌کند و گاهی باعث فروپاشی کانون خانواده‌ها می‌شود.

تفاهم‌نامه بین سازمان زندان‌ها و بسیج حقوقدانان امضا شد

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه به عنوان استان برتر در اجرای این تفاهم‌نامه شناخته شد.

پوریانی ادامه داد: امروز هشتمین مرحله از آزادسازی زندانیان است که طی آن ۵٠٠ نفر آزاد خواهند شد.

او ضمن اشاره به خدمات سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) و بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه همچون کمک‌های معیشتی به خانواده زندانیان، حضور تیم‌های پزشکی سپاه در زندان و ویزیت رایگان زندانیان، کارشناسی و وکالت رایگان، از آنان تشکر و قدردانی کرد.

شروع طرح نهضت آزادسازی زندانیان

رسول بهرامی‌پور، رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه گفت: بعد از شروع طرح نهضت آزادسازی زندانیان ۸۷ گروه جهادی با بیش از ۴٠٠ نیرو در سطح زندان‌های استان به خدمات قضایی پرداختند.

او یک هزار و ۷۳ مشاوره رایگان، ۵٠ مورد وکالت رایگان، آزادسازی ۴۴۳ زندانی تا به امروز، اعطای۱۱۲ مورد هدیه نقدی به خانواده زندانیان معسر، اهدا سه هزار و ۴۶۷ بسته معیشتی به خانواده زندانیان نیازمند، ۵۵۷ فقره خدمات پزشکی و برگزاری ۳مرحله برنامه فرهنگی را از خدمات سازمان بسیج حقوق‌دانان به زندانیان در حد فاصل هفته بسیج سال قبل تا به امروز عنوان کرد.

بهرامی‌پور ادامه داد: امروز در سومین روز از هفته بسیج کار اجرایی آزادسازی ۵٠٠ نفر از زندانیان با حمایت دستگاه قضایی و سپاه استان آغاز می‌شود.

او با اشاره به لزوم کمک‌های مردمی در جهت آزادسازی زندانیان، افزود: امروز در استان فضای «پویش نذر رهایی» فراهم شده و از مردم عزیز تقاضا داریم با افزایش کمک‌های خود زمینه آزادسازی زندانیان بیشتری را فراهم کنند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.