سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر عنوان کرد؛

جلوگیری از هدر رفت نیروی کار زنان روستایی با پرداخت اعتبارات خرد

درجلسه‌ نماینده صندوق کارآفرینی امید با مدیر جهاد کشاورزی کاشمر، تأثیر اعتبارات خرد در امر تولید و اشتغال زنان روستایی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در جلسه‌ای که در محل مدیریت جهاد کشاورزی با نماینده صندوق کارآفرینی امید برگزار شد تأثیر اعتبارات خرد در امر تولید و اشتغال زنان روستایی مورد بررسی قرار گرفت.

محمد شجعی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: زنان از نظر اشتغال در مقایسه با مردان در یک حالت نامتعادل قرار دارند و گستردگی موانع اشتغال زنان نشان می‌دهد که جزء با برنامه ریزی یکپارچه و اصولی و تلاش گسترده در سطح ملی نمی‌توان به بهبود وضعیت شغلی زنان خوشبین بود.

او با اشاره به موانع توسعه اشتغال زنان روستایی افزود: از مهمترین موانع توسعه اشتغال زنان روستایی می‌توان به موانع اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی اشاره کرد که می‌طلبد دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط با بستر سازی و آموزش‌های کاربردی امکان حضور زنان روستایی را در بخش‌های مختلف فراهم کنند.

مدیر جهادکشاورزی کاشمر پرداخت اعتبارات خرد به زنان روستایی را بسیار موثر دانست و ادامه داد: اعتبارات خرد به عنوان یک گزینه موثر می‌تواند سرمایه لازم را برای زنان روستایی ایجاد نماید و عاملی برای حمایت از واحد‌های کوچک، ایجاد فرصت شغلی برای نیروی کار عظیم موجود در روستا‌ها، جلوگیری از مهاجرت روستاییان و همچنین کمک به برابری عدالت اجتماعی باشد.

شجعی بیان کرد: اعتبارات خرد در زمینه اشتغال می‌تواند به ایجاد اعتماد به نفس و خود باوری زنان روستایی، افزایش مهارت در کار و زندگی، آگاه سازی زنان نسبت به توانایی‌های خود و بهبود وضعیت رفاهی و معیشتی خانواده‌ها کمک شایانی داشته باشد.

او تصریح کرد: با الگو سازی درست و آموزش‌های کاربردی و همچنین ایجاد زیرساخت می‌توان راه نیروی عظیم زنان روستایی را به چرخه تولید کشور هموار نماییم در صورتی که درحال حاضر ۵۰ درصد نیروی کار که زنان می‌باشند در چرخه تولید کشور نقش چندانی ندارند.

انتهای پیام//ف. ش.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.