سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۱۷۸ هزار نفر تحت پوشش طرح پزشک خانواده

از ابتدای اجرای طرح پزشک خانواده شهری (مرداد ماه) در استان کرمانشاه تاکنون بیش از ۱۷۸ هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امید قادری مدیر کل بیمه سلامت استان با بیان اینکه طرح پزشک خانواده شهری از دی ماه پارسال به صورت پایلوت در استان‌های کردستان، یزد و چهارمحال بختیاری اجرا شد، گفت : شروع این طرح در استان کرمانشاه از ابتدای مرداد ماه امسال آغاز شده که قرار است با اجرای کامل آن ۳۰۹ هزار نفر در استان تحت پوشش قرار گیرند.

او گفت : در این طرح توسط پزشک خانواده ویزیت پایه صورت می‌گیرد و پزشک نسبت به ارائه خدمات دارویی، پارکلینیک، آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی برای بیمه شدگان اقدام می‌کند.

او افزود: پزشک خانواده در صورت نیاز بیمار را به پزشک متخصص ارجاع می‌دهد و بیمه شدگان همگانی سلامت می‌توانند با نظر پزشک از خدمات بخش خصوصی شامل آزمایشگاه ها، خدمات تصویر برداری، رادیولوژی و دارویی طرف قرار داد بیمه سلامت استفاده کنند.

قادری با بیان اینکه ۱۳۰ پزشک در این طرح همکاری می‌کنند، افزود: ۱۱۷ پزشک عمومی،۵ متخصص اطفال،۵ متخصص داخلی و۳ متخصص عفونی در استان کرمانشاه طرف قرارداد این طرح هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ادامه داد: این طرح در راستای نظام ارجاع و برای ارایه خدمات بهتر و با کیفیت‌تر به بیمه شدگان اجرا می‌شود که در استان کرمانشاه شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته اند.

او گفت: در استان کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.