سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح همسایگی ایمن در مشهد

طرح همسایگی ایمن با هدف ارتقای اخلاق اجتماعی در ساختمان‌های مسکونی و تجاری مشهد از امروز در این کلانشهر آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدمجتبی منتظری معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد درباره اجرای طرح همسایگی ایمن در مشهد گفت: در این طرح ساکنان ۲۰۰ مجتمع تجاری و مسکونی در سطح شهر مشهد آموزش‌های مربوط به ایمنی و اصول همسایه داری را آموزش می‌بینند که آموزش‌ها در دو بخش کودکان و بزرگسالان است.

او افزود: «هم‌سایگی ایمن» طرحی است که در راستای انجام فعالیت‌های میدانی و ارائه آموزش به عموم شهروندان با مشارکت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری، سازمان آتش‌نشانی و ادارات فرهنگی مناطق شهرداری مشهد اجرا می‌شود.

معاون شهردار ادامه داد: همواره سعی ما بر این بوده که علاوه بر مسائل همسایه‌داری و اصول ایمنی، همشهریان مشهدی به صورت عملی با خطرات موجود در محل زندگی خود روبرو شوند و راهکار‌های مواجه با این خطرات را بیاموزند.

منتظری با اشاره به اینکه در این طرح شهروندان به صورت عملی کار با تجهیزات آتش‌نشانی ساختمان را نیز آموزش خواهند دید بیان کرد: در پایان این طرح، یک منشور ایمنی و همسایه‌داری برای ارتقای این فرهنگ در مجتمع‌ها نصب می‌شود.

او با اشاره به آغاز به کار دبیرخانه این طرح در فرهنگسرای «شهر زیبا و ایمن»، تصریح کرد: همچنین مجتمع‌های مسکونی هدف ما توسط ادارات فرهنگی مناطق شهرداری شناسایی شدند و به مرور زمان با مدیران مجتمع از سوی دبیرخانه هماهنگی‌های لازم صورت می‌گیرد.

شهروندان مشهدی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر عبارت «هم‌سایگی ایمن» را به شماره ۳۰۰۰۸۳۳۲ پیامک کرده و در جریان جزئیات بیشتر این طرح قرار گیرند.

انتهای پیام//ر. ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.