سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه:

ناتو ارسال سلاح به اوکراین را متوقف کند

سخنگوی ریاست‌ جهوری روسیه از کشور‌های عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواست ارسال سلاح به اوکراین را متوقف کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سخنانی از کشور‌های عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواست ارسال سلاح به اوکراین و فعالیت‌های تحریک‌آمیز در مرز روسیه را متوقف کنند.

پسکوف در ادامه افزود: راه‌ حل بحران کنونی تنها این است که ناتو باید فعالیت تحریک‌آمیز خود را در نزدیکی مرز‌های ما و همچنین باید گسترش و توسعه زیرساخت‌های سیاسی و نظامی خود را در نزدیکی مرزهایمان متوقف کند.

پسکوف اضافه کرد: آمریکا و متحدانش باید از تمرکز نظامی در مرز‌های روسیه دست بردارند و همچنین کشور‌های ناتو باید از تامین تسلیحات مدرن اوکراین و تشویق این کشور به انجام اقدامات دیوانه وار خودداری کنند.

سخنگوی کرملین در همین رابطه، انتشار مکاتبات وزارت امور خارجه روسیه در مورد تشکیل اجلاس سران چهار جانبه نرماندی (اجلاس وزرای امور خارجه کشور‌های روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان موسوم به گروه نرماندی) را گامی غیرمتعارف برای دیپلماسی، اما اقدامی شگفت انگیز و تعیین کننده توصیف کرد.

چند روز پس از آنکه اوکراین اعلام کرد نگران است روسیه در حال آماده سازی خود برای حمله به این کشور باشد، یک کشتی حامل دو قایق بازسازی شده سابق گارد ساحلی آمریکا که برای تقویت نیروی دریایی اوکراین طراحی شده، امروز از تنگه داردانل در ترکیه عبور کرد.

وزیر دفاع اوکراین نیز با بیان اینکه مانور نیرو‌های روس در مرز‌های این کشور زنگ خطری برای کی‌یف است، مدعی شد که مسکو در تلاش است تا واکنش اوکراین و غرب نسبت به هم و اتحاد بین آن‌ها را بسنجد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۲۷ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
ناتو تا یه جنگ جهانی درست نکنه دست بردار نیست