سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کود شیمیایی یارانه‌ای فقط با حواله الکترونیکی عرضه می‌شود

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: با حذف حواله‌های فیزیکی، کود شیمیایی یارانه‌دار تنها با حواله الکترونیکی عرضه می‌شود که هم‌اکنون توزیع آن توسط هفت کارگزار بخش دولتی و خصوصی این شهرستان درحال‌ انجام است.

علیرضا بصیری مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز  بیان کرد: صدور حواله الکترونیکی از سامانه پایش مواد کودی امکان‌پذیر است و برای این منظور، اطلاعات فردی کشاورزان باید در سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی ثبت شده باشند.

او تصریح کرد: سامانه پایش کودی به سامانه جامع پهنه‌بندی متصل است و بهره‌بردار برای هر محصول زراعی و باغی، درخواست خود را در سامانه پایش کودی ارسال می‌کند و این امر سبب می‌شود تا ازاین پس کود‌های شیمیایی به کشاورزان واقعی تعلق گیرد.

بصیری ادامه داد: مراکز جهادکشاورزی هر منطقه، بر اساس درخواست کشاورزان، سهیمه درخواستی را به صورت حواله الکترونیکی به کارگزاری‌ها ارسال می‌نمایند و متقاضیان سهمیه کود خود را دریافت می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز افزود: این اقدام به منظور حذف واسطه‌ها و جلوگیری از سوءاستفاده افراد سودجو است و تلاش می‌شود کود موردنیاز کشاورزان؛ به موقع، توزیع و در دسترس آن‌ها قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه نی‌ریز ۲۵ هزار هکتار باغ دارد و بر اساس برنامه پیش بینی شده امسال ۴۷۴ هکتار گندم و ۵۷۰ هکتار جو در منطقه کشت می شود اضافه کرد: در حال حاضر، توزیع کود شیمیایی ازته، پتاسه و فسفاته با قیمت ثابت سال زراعی گذشته از سوی کارگزاری‌ها در حال انجام است و از ابتدای امسال تاکنون، ۲۶۶ تن کود ازته، ۱۰۰ تن فسفاته و ۳۰ تن پتاسه در اختیار کشاورزان قرار گرفته که ازاین مقدار و با شروع این طرح؛ تحویل ۷۰ تن آن به‌ صورت الکترونیکی بوده است.

انتهای پیام/ت

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.