سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی گلیم چهل ماشوله در نمایشگاه صنایع‌دستی بافت

نماینده اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بافت گفت: به مناسبت هفته بسیج در نمایشگاه صنایع‌دستی بافت گلیم چهل ماشوله معرفی شده است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی نجفی، نماینده اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در شهرستان بافت گفت: به مناسبت هفته بسیج نمایشگاه صنایع‌دستی شهرستان بافت با هدف معرفی گلیم چهل ماشوله در زینبیه بی‌بی کبری شهر بافت راه‌اندازی شده است.

او  با اشاره به اینکه این نمایشگاه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافت برپا شده است اظهار کرد: نمایشگاه مذکور دارای ۱۵ غرفه از انواع صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی این شهرستان شامل گلیم بافی، پته دوزی و... است.

نماینده اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در شهرستان بافت در ادامه به راه‌اندازی مرکز آفرینش صنایع‌دستی در روستای بیدکردوییه شهرستان بافت طی پارسال اشاره کرد و افزود: این مرکز با هدف توسعه، ترویج و آموزش گلیم چهل ماشوله ایجاد شده است.

او بیان کرد: شهرستان بافت در رشته گلیم چهل ماشوله دارای سبقه تاریخی است که خوشبختانه با راه‌اندازی کارگاه‌های انفرادی و گروهی تعداد زیادی از هنرمندان این رشته هنری مشغول به کار شده‌اند.

نجفی اظهارکرد: این نمایشگاه محل مناسبی برای معرفی گلیم چهل ماشوله و دیگر انواع صنایع‌دستی شهرستان بافت به بازدید‌کنندگان است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.