سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته اخبار محیط زیست؛

دستگیری متخلف زنده گیری کبک در رابر /دستگیری متخلف قاچاق هوبره در رودبار

با بسته اخبار محیط زیست امروز ۳۰ آبان ۱۴۰۰ همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  در بسته اخبار محیط زیست امروز ۳۰ آبان ۱۴۰۰  می‌خوانیم:

دستگیری متخلف زنده گیری کبک در رابر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رابر از دستگیری متخلف زنده گیری کبک در این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رابر گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان حین گشت و پایش در سرمای شدید منطقه پای نگین موفق شدند یک نفر را که قصد صید و زنده گیری کبک و تیهو را داشت، دستگیر کنند.

او افزود: از این متخلف یک قطعه کبک زنده، دو عدد قفس، پنج عدد تله و دام زنده گیری کشف و ضبط کنند.

منظری توکلی تصریح کرد: متخلفان با استفاده از یک کبک زنده در قفس و همچنین پخش صدای کبک و تیهو پرندگان را به محلی که دام در آنجا پهن شده است جلب و سپس آن‌ها را زنده گیری می‌کنند که در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و متخلف تحویل مرجع قضایی شهرستان شد.

دستگیری متخلف زنده گیری و قاچاق هوبره در رودبار جنوب

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار جنوب از بازداشت متخلف شکار غیرمجاز هوبره در این شهرستان خبر داد.

یونس خواجویی، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار جنوب گفت: مأموران اجرایی شهرستان با همکاری محیط بانان شهرستان منوجان پس از بررسی‌های میدانی وسیع و همکاری همیاران، موفق به دستگیری متخلف شکار هوبره در جازموریان شدند.

او با اشاره به اینکه هوبره از پرندگانی است که متأسفانه به دست شکارچیان غیرمجاز زنده گیری و از مرز‌های جنوبی کشور قاچاق می‌شود، اظهار داشت: متخلف پس از تشکیل پرونده، تحویل مقامات قضایی شد و تا سیر مراحل قانونی در بازداشت به سر می‌برد.

خواجویی با بیان مضرات ناشی از زنده گیری پرندگان نادر و در خطر انقراض بیان کرد: ایران بر اساس کنوانسیون بین المللی حفاظت از پرندگان متعهد شده که از صید و قاچاق پرندگان کمیاب جلوگیری و از آن‌ها حفاظت کند.

هفته پرکار محیط بانان حفاظت محیط زیست در کرمان

کشف و ضبط ۱۳ قبضه سلاح مجاز و ۶ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز در هفت روز گذشته که منجر به تلف شدن  ۶ راس کل وحشی، ۴ سر خرگوش، ۱۹ قطعه کبک و ۲ قطعه تیهو شده بود.

نادر سیدی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: طی هفته گذشته با تلاش شبانه روزی محیط بانان سخت کوش استان ۱۹ فقره تخلف شکار کشف و ۲۱ نفر متخلف دستگیر شدند که از این تعداد، ۴ مورد قبل از هرگونه آسیب به حیات وحش کشف و کنترل شد.

او افزود: در هفت روز گذشته ۱۳ قبضه سلاح مجاز و ۶ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز کشف و ضبط شدکه متاسفانه این تخلفات منجر به تلف شدن ۶ راس کل وحشی، ۴ سر خرگوش، ۱۹ قطعه کبک و ۲قطعه تیهو شده است.

سیدی ضمن تشکر از محیط بانان استان به ویژه محیط بانان شهرستان‌های کرمان، بردسیر، بم و جیرفت برای کشف تخلفات اخیر، بر کنترل مداوم زیستگاه‌های حیات وحش و مناطق تحت مدیریت و تشدید برخورد با متخلفان براساس قوانین و مقررات  تاکید کرد.

او با اشاره به اصل پنجاهم قانون اساسی که حفظ محیط زیست را وظیفه عموم مردم می داند، از هم استانی‌های درخواست کرد تا بیش از پیش در حفظ این امانت نسل آینده کوشا باشند و در صورت مشاهده هرگونه آسیب به محیط زیست موضوع را به شماره تماس رایگان ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.