سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جزئیات بازگشایی مدارس با وجود کرونا و آلودگی هوا

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش تهران درباره جزئیات بازگشایی مدارس با توجه به شرایط کرونا و آلودگی هوا توضیح داد.

حسن محمدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آمادگی مدارس برای بازگشایی اظهار کرد: از نیمه شهریور همکاران در حال پیگیری وضعیت بهداشتی، کنترل فضای فیزیکی و تهویه مناسب کلاس‌های درس هستند و بیش از ٣ هزار بازدید با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی صورت گرفته است.

او در مورد فعالیت بوفه‌های مدرسه در ایام بازگشایی گفت که در مورد بوفه و پایگاه تغذیه سالم صراحتا در دستورالعمل اعلام شده است که به هیچ عنوان اجازه بازگشایی نداریم و این موضوع حتی در مورد آبخوری های سنتی هم مصداق دارد؛ علاوه بر آن در مدارس اجازه سرو غذای گرم برای دانش آموزان و معلمان نیست تا با رعایت این موارد وضعیت بهداشتی قابل کنترلی داشته باشیم.

محمدی تاکید کرد: خانواده‌ها و دانش آموزان اگر با این موارد مواجه شدند از طریق سامانه‌های نظارتی این موضوع را پیگیری کنندتا وضعیت بررسی و در صورت نیاز تذکرات لازم به مدیران مدارس داده خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش تهران درباره روند برگزاری کلاس‌های تربیت‌بدنی اظهار کرد: حدنصاب برگزاری کلاس‌های تربیت بدنی ١۵ نفر است و در شرایطی که امکان تشکیل کلاس‌های حضوری وجود داشته باشد، این برنامه برگزار می‌شود.

محمدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا با توجه به آلودگی هوا، بازگشایی مدارس در پایتخت از فردا اجرا می‌شود یا خیر، بیان کرد: براساس اطلاعیه دیشب کمیته اضطرار محدودیت فعالیت‌های فیزیکی اعلام شد و یکی از رویداد‌های ورزشی دو صحرانوردی برای دانش آموزان لغو شد، اما در کل فعالیت‌های ورزشی تابع دستورالعمل‌های کمیته اضطرار بوده و هست و در مورد بازگشایی هنوز چیزی اعلام نشده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش تهران اضافه کرد: تعطیلی مدارس در ایام آلودگی برای کاهش آلاینده‌ها و تردد‌ها بود و با توجه به اینکه مدارس بازگشایی محدود دارند، به نظر نمی‌رسد بازگشایی تغییر کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
علی لطفی
۰۸:۰۵ ۱۱ دی ۱۴۰۰
آقا برای چی مدرسه ای که در اسلامشهر هست و شاخص آلودگی ۱۹۱ هست تعطیل نمیشه؟
حالا مدرسه تیزهوشان هست

لطفا پیگیری کنید
دبیرستان تیزهوشان شهیدرجایی
فرزانه
۱۰:۰۰ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
من فقط تعجب م اینه که همه مردم با بچه هاشون همه جا میرن هرجایی ببینی با بچه ها میگردن عروسی گرفته تا گردش و پارک و... ولی فقط مدرسه رفتن براشون خطرناکه
ناشناس
۱۶:۱۰ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
خدا به فریادمون با کرونا برسه
یعنی بچه ها می تونن کرونا رو کاملاً بفهمند؟
ناشناس
۱۴:۴۵ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
با سلام
برای بازگشایی مدارس در کانال مدرسه فرزندانم شرایطی گذاشته شده بود که از زندان گوانتانامو بدتر بود مگر مجبورید که کلاسها را حضوری برگزار کنین بخصوص اینکه نیمی از سال را آنلاین بودند و اگر بخواهند نیمی از سال را حضوری بروند ظلم در حق دانش آموزان است . کلاس حضوری ان شاا... سال تحصیلی بعد
ناشناس
۱۴:۴۲ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
تواین هوای سرد چه لزومی داره بچه ابتدایی بره مدرسه یه سری قانون هم گذاشتن آدم بزرگ نمیتونه رعایت کنه چه برسه بچه کوچک مدرسه هم نمیگه اجباریه اما اگه نیاد فقط از شبکه آموزش باید درس بخونه چرا آموزش وپرورش رسیدگی نمیکنه
علیرضا
۱۴:۴۱ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
با سلام و کادر درمان هستم
ازتون خواهش میکنم به هیچ عنوان مدارس باز نکنید مخصوصا دبستان رو حتی نیم ساعت هم باز نکنید، بزرگترین فاجعه انسانی رخ خواهد داد شما که باز نکردید این ۳ ماه روش
ناشناس
۱۴:۲۱ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
بهار ۱۴۰۰ مناسبترین زمان برگزاری حضوری کلاس های ندارس است
کرونا در کمین است
۱۳:۵۵ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
سلام
بنده به عنوان انجمن اولیاء مدرسه ای در البرز با وجود اینکه می دانم خانواده ها از دروسی مثل ریاضی ، زبان ، عربی واقعا مشکل دارند و به آنها حق می دهم ولی از طرفی به ضعف امکانات مدرسه برای رعایت پروتوکل ها از جمله تهویه و....‌..کاملا واقف هستم لذا بازگشایی کاملا خطرناک هست .فقط آموزش و پرورش میگه مدارس بازگشایی شود، باشه ما هم دوست داریم بچه های ما در محیطی امن درس بخوانند و کمی ما آرامش داشته باشیم ولی با کدام امکانات ؟؟؟؟؟؟
بله در حرف خوبه و میشه ولی در عمل مرد عمل می‌خواهد که متأسفانه.....
من خودم به شخصه حاضرم ثابت کنم امکانات اکثر مدرسه جوابگو نیست .
ناشناس
۱۳:۳۱ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
هنرستان ما در تهران است و با رعایت دستورالعمل ها از اول سال تحصیلی باز است. تقریبا همه دانش آموزان هم واکسینه شده اند. همه معلمین و کادر مدرسه هم واکسن زده اند.
خدا را شکر که همدیگر را می بینیم و سال تحصیلی شادی را داریم و تا الان هم کسی کرونا نگرفته است.
کرونا در کمین است
۱۴:۴۰ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
سلام اگر هنرستانی که در آن درس می خوانی غیر انتفاعی هست که وضعش معلومه با پولهایی که دریافت می کنند ، قطعا شرایط خوبی فراهم می کنند ولی اگر دولتی هست لطفا اسم هنرستان و منطقه را اعلام کنید تا بنده از نزدیک بیام ببینم چطور توانستند و باکدام بوجه ؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
هنرستان دولتی ما هم در پایین شهر تهران است و همین طور از اول سال به مدریه می رویم. مردمان بافرهنگی هم دارد که ارزش علم را می فهمند و زندگی کردن با شرایط کرونایی را بلدند.
تیام
۱۳:۲۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
مدرسه از فردا :
ابخوری تعطیل !! کسی که میره توالت چیکار کنه پس دستش رو چجوری بشوره ؟
بوفه ها تعطیل !! همه که تغذیه نیمبرن
کلاسها با پنجره باز !! تو این آلودگی و سرما
واقعا حرف ندارین تو برنامه ریزی
ناشناس
۱۳:۱۸ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
بچه ها رو دیگه استرس ندین
سید محمدامین
۱۲:۵۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
تا زمانیکه کل جامعه در برابر کرونا ایمن نشه من بچه ام رو مدرسه نمیفرستم بچه کلاس اول نمیتونه مراقب خودش باشه واکسن هم که نمیزنن براشون چرا مدارس رو با وجود این ها باز میکنین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۴:۱۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
این فقط برای دوره متوسطه هست که تا پایه هفتم واکسن زدن.
علیرضا
۱۴:۴۲ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
من هم نمیفرستم
ناشناس
۱۲:۴۶ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
شما که نمیتونید خدمات رو درست به بچه های مردم ارائه بدین نباید باز کنید