سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با پیگیری انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان؛

راه اندازی بخش پیوند کلیه در بیمارستان شهید بهشتی همدان

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان از راه اندازی بخش پیوند کلیه بیمارستان شهید بهشتی پس از دو سال تعلیق به خاطر شرایط کرونایی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ابوالفتح میرزایی مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: به دنبال همه گیری ویروس کرونا و شدت گرفتن بیماری، بخش پیوند کلیه همدان به تعطیلی کشیده شد، اما با پیگیری انجمن و تیم پیوند عضو، این بخش آماده پیوند برای بیماران دیالیزی شده است.

او با بیان اینکه چند بیمار در حال انجام آزمایش و پروسه پیوند هستند، تصریح کرد: در طول یک سال گذشته حتی یک مورد پیوند هم انجام نشده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و ۲۴۳ بیمار دیالیزی و پیوند در استان وجود دارد، گفت: ۵۷۷ نفر از بیماران در حال دیالیز و ۵۴۰ بیمار هم قبلا پیوند انجام داده‌اند.

میرزایی با بیان اینکه ۱۱۶ بیمار دچار نارسایی شدید کلیه به تازگی نیاز به دیالیز پیدا کردند اظهار افزود: تنها راه درمان بیماران دیالیزی انجام پیوند کلیه است.

او با اشاره به اینکه ۱۶۱ دستگاه دیالیز در بیمارستان‌های استان فعال است، تاکید کرد: این دستگاه‌ها در حال حاضر پاسخگوی نیاز بیماران است، اما اگر آمار بیماران افرایش یابد با کمبود روبه‌رو خواهیم شد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا تاکنون ۱۵۹ بیمار دیالیزی بر اثر کرونا فوت شدند، تصریح کرد: با شروع واکسیناسیون، مرگ و میر بیماران کاهش چشمگیری داشته است.

میرزایی از انجام دز سوم واکسیناسیون کرونا برای بیماران کلیوی خبر داد و گفت: تزریق واکسن برای این بیماران ضروری است.

او با تاکید بر اینکه هزینه دیالیز برای بیماران رایگان است افزود:، اما هزینه‌های دارو، آزمایش و بستری بیماران سنگین است.
انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.