سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهادت بیش از ۲۰۰ نفر از مقامات دولت ترامپ درباره حادثه حمله به ساختمان کنگره

یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد بیش از ۲۰۰ نفر از کارکنان و نزدیکان دونالد ترامپ در مورد حادثه ۶ ژانویه شهادت داده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سی ان ان، زوئی لوفگرن، نماینده دموکرات از کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: تا به حال بیش از ۲۰۰ نفر از نزدیکان دونالد ترامپ و کارکنان سابق کاخ سفید شواهد و مدارک خود را درباره حادثه حمله به ساختمان کنگره در تاریخ ۶ ژانویه سال جاری ارائه کرده اند.

وی ادامه داد: بسیاری از این افراد به صورت داوطلبانه با کمیته تحقیقات همکاری کرده اند، ولی برخی نیز با احضاریه در صحن دادگاه حاضر شده اند.

لوفگرن در ادامه تصریح کرد: باید بگویم که افراد زیادی از نزدیکان و اطرافیان دونالد ترامپ حاضر شده اند با ما صحبت کنند و اسناد و مدارک بسیار مهمی را تا به حال ارائه داده اند که موجب شده سوالات بیشتری برای کمیته تحقیقات مطرح شود. ولی اجازه بدهید فعلاً بیشتر از این درباره این حادثه شفاف سازی نکنیم. 

کمیته تحقیقات کنگره به سی ان ان اعلام کرده تا به حال بیش از ۲۵ هزار سند را از شاهدان ماجرا دریافت کرده است.

لافگرن در ادامه عنوان کرد: مدارکی به دست آمده که نشان می‌دهد مارک میدوز، رییس سابق کارکنان کاخ سفید در روز حادثه برای برقراری ارتباط از تلفن شخصی خود استفاده کرده است.

میدوز یکی از ده‌ها نفری است که توسط کمیته تحقیقات کنگره به دادگاه فدرال آمریکا احضار شده اند. ترامپ متهم است که با تحریک طرفدارانش برای لغو نتایج انتخابات باعث حمله آنها به ساختمان کنگره شده است. در این حادثه پنج تن جان خود را از دست دادند. پس از حمله انگلیس به ساختمان کنگره آمریکا در قرن نوزدهم، حمله طرفداران ترامپ به کنگره بی سابقه ترین مورد در تاریخ معاصر این کشور تلقی می شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.