سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار شاهرود:

اهدای کتاب راهگشای ترویج کتابخوانی است

فرماندار شاهرود با بیان اینکه فرهنگ مکتوب و کتاب‌ها را نمی‌توان برای روز مبادا محبوس کرد، گفت: اهدای کتاب‌های پستوخانه راهگشای ترویج کتابخوانی است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،ابوطالب جلالی فرماندار شاهرود  درنشستی با کتابداران شاهرود در کتابخانه عمومی البرز به مناسبت هفته کتاب گفت: در برخی خانواده‌ها دیدگاه سنتی وجود داردکه هر چیز بدون استفاده‌ای را در انبار نگهداری کنند تا شاید روزگاری به‌کار آید که این نوع تفکر در مورد کتاب‌ها به حبس کشیدن دانایی است.

او با اشاره به اینکه برخی کتاب‌ها به ویژه کتاب‌های درسی و حوزه علوم به خاطر به‌روز شدن مداوم و لحظه‌ای تاریخ مصرف دارد، تاکید کرد: اهدای کتاب‌های مازاد خانواده‌ها به کتابخانه‌های عمومی امری خیرخواهانه برای گسترش اطلاعات، دانایی و افزایش مطالعه محسوب می‌شود.

به گفته او ، خانواده‌ها با اهدای کتاب‌های کمک آموزشیِ دانش آموزان خود که از پایه تحصیلی آن‌ها گذشته، گام مهمی در صرفه جویی چاپ دوباره آن‌ها و همچنین بازگشت آن‌ها به چرخه مطالعه در جامعه برمی دارند.

معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود ابراز داشت: به صورت آزمایشی با همکاری خانواده‌ها و آموزش و پرورش شهرستان برای اهدای کتاب‌های کمک درسی هماهنگی انجام شود.

جلالی این امر را برای گسترش منابع کمک درسی کتابخانه‌های عمومی و به ویژه کتابخانه‌های عمومی روستایی و به‌روزرسانی کتاب‌های مخزن کتابخانه‌های عمومی مثمر ثمر برشمرد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرودهم در این نشست گفت: با توجه به گرانی کاغد و کتاب‌های کمک درسی خرید آن برای همگان امکان پذیر نیست.

سید ابراهیم موسوی افزود:برای یکی از روستا‌های دورافتاده کویری، یک خیر ۹۰ میلیون ریال کتاب کمک درسی خریداری و اهدا کرد.

او با بیان اینکه این کتاب‌ها نیاز دانش آموزان یک پایه در یک مقطع تحصیلی را پاسخگو بود، ادامه داد: با ترویج این کار‌ها می‌توان گام بلندی برای تقویت مخزن کتابخانه‌های عمومی و به ویژه بخش کمک درسی برداشته شود.

شهرستان شاهرود دارای ۱۷ کتابخانه عمومی نهادی و ۶ کتابخانه مشارکتی و مستقل با مجموع مساحت ۱۹ هزار و ۴۰۳ متر مربع و زیربنای ۶ هزار و ۹۴۰ متر مربع است.
تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی شاهرود در پایان سال ۹۹ به ۲۲ هزار و ۹۹۸ نفر رسید. کتابخانه‌های این شهرستان دارای ۳۴۵ هزار جلد کتاب و میزان کتاب به ازای هر نفر ۱.۵۸ است.

انتهای پیام / ن 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.