سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزمایش دو واکسن کرونای جدید در روسیه

مقامات بهداشتی روسیه اعلام کردند که دو واکسن روسی جدید علیه ویروس کرونا تحت آزمایش‌های پیش بالینی قرار می‌گیرند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «رویا نیوز»؛ میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه در یک نشست دولتی گفت: «تاکنون آزمایشگاه‌های روسیه موفق شده‌اند بسیاری از واکسن‌های کرونا را به صورت موازی توسعه دهند که اول از همه واکسن «اسپوتنیک V» با استفاده از تکنیک‌های ژنتیکی تولید شده است.

موراشکو افزود: دو واکسن دیگر برای مقابله با ویروس کرونا ساخته شده است که هم اکنون در مرحله آزمایش پیش بالینی قرار دارند و ۳ واکسن قبلی داریم که ثبت و برای واکسیناسیون تایید شده است.

در همین زمینه، مقامات بهداشتی ایالات متحده قصد خود را برای تولید سالانه یک میلیارد دوز اضافی واکسن RNA از سال آینده اعلام و تاکید کردند که هدف از افزایش ظرفیت تولید آن، مبارزه با «همه‌گیری کنونی» و تضمین پاسخ سریع به هر گونه تهدید اپیدمی در آینده است.»

جف زونتس، هماهنگ کننده بیماری‌های همه گیردر کاخ سفید، طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: هدف ما افزایش ظرفیت فعلی به میزان یک میلیارد دوز اضافی در سال است و تولید از اواسط سال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود.

او توضیح داد که برای این منظور، وزارت بهداشت ایالات متحده قصد دارد با شرکت‌هایی که واکسن‌های RNA پیام رسان تولید کرده اند برای شناسایی راه‌هایی برای افزایش ظرفیت تولید آن‌ها تماس بگیرد.

این مسئول آمریکایی اضافه کرد: این طرح امکان ارائه دوز‌های بیشتری را برای جمعیت ایالات متحده فراهم می‌کند و «به تولید واکسن‌های بیشتر علیه ویروس کووید-۱۹ که برای جهان در نظر گرفته شده است»کمک می‌کند.

زونتس توضیح داد که تا به امروز، ایالات متحده در مجموع ۲۵۰ میلیون دوز واکسن ضد کووید-۱۹ به ۱۱۰ کشور اهدا کرده است که بیش از مجموع همه کشور‌های دیگر است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۵:۳۶ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
تنها راه ریشه کنی کرونا زدن چند رقم واکسنه