سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیاز کاشان به حداقل ۴ کتابخانه عمومی دیگر

رئیس نهاد کتابخانه های عمومی کاشان گفت: شهرستان کاشان حداقل به ساخت ۴ کتابخانه عمومی دیگر نیاز دارد و در این زمینه لازم است خیران نیز وارد عمل شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، زینب سادات واسعی رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان با اشاره به فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی گفت: کاشان قدمتی حدود هفت هزار سال دارد و لازم است به موضوع کتاب و کتابخوانی بیش از پیش اهمیت داده شود.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان ۲۰۷ کتابخانه عمومی وجود دارد، ابراز داشت: این در حالی است که در کاشان با این همه ظرفیت و سابقه تاریخی فقط ۱۶ کتابخانه عمومی وجود دارد که در مقایسه شهری همانند فولادشهر با حدود ۵۰ سال سابقه که ۱۰ کتابخانه دارد، رقم قابل توجهی نیست.

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان با بیان اینکه در کاشان حداقل چهار کتابخانه دیگر لازم است، تصریح کرد: مناطقی مثل راوند با حدود ۳۵ هزار نفر جمعیت و فاز دو با حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت از جمله مناطقی است که کمبود کتابخانه در آن به شدت احساس می‌شود.
دعوت از خیرین برای تکمیل کتابخانه عمومی لتحر
وی با اشاره به طرح نیمه تمام کتابخانه «لتحر» گفت: سال‌های پیش مراحل ساخت این کتابخانه شروع شد، ولی هم اکنون برای تکمیل نیاز به کمک خیران و مسئولان دارد تا مردم آن منطقه از وجود این فضای فرهنگی بهره‌مند شوند.

واسعی یکی از نیاز‌های ضروری مردم کاشان را کتابخانه سیار دانست و تاکید کرد: راه اندازی کتابخانه سیار تا حدی می‌تواند نیاز مردم به خصوص در مناطق حاشیه‌ای و کمتر برخوردار را به کتاب برطرف کند.
امانت ۲۰ هزار عنوان کتاب به کودکان
وی استقبال کودکان از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی کاشان را قابل توجه دانست و ادامه داد: تا تابستان سال ۹۸ و قبل از شیوع ویروس کرونا بیش از ۲۰ هزار کتاب در گستره سنی کودکان به آینده سازان کشور امانت داده شد.

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان افزود: با وجود اینکه کماکان ویروس کرونا در کشور شیوع دارد، از ابتدای سال تاکنون سه هزار و ۲۱۶ نفر برگشت مجدد برای عضویت به کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان داشتند که این نشان از اهمیت مقوله کتاب و کتابخوانی در نزد مردم کاشان است.


منبع:مهر

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.