سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرمت بخش‌هایی از کانال تاریخی آبرسانی ساسانی

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : با اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار بخش‌هایی از کانال تاریخی آبرسانی مربوط به دوره ساسانی، در شهرستان قصرشیرین امسال مرمت می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کیومرث اعظمی معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : کانال ساسانی قصرشیرین که از ۲ کیلومتری روستای «سیدایاز» در بخش شرقی این شهرستان شروع می‌شود طی مسیر چندین کیلومتری خود ضمن مشروب کردن بخش‌های شمالی شهر و گذر از آثار تاریخی واقع در این محدوده از خاک ایران خارج و به خاک عراق وارد می‌شود.

او گفت : پیش از این در ۶ فصل بخش‌هایی از این کانال مرمت شد، اما بنا به دلایلی در سال‌های گذشته قسمت اولیه کانال که مورد استفاده زارعین و باغداران منطقه است، تخریب و موجب عدم آبرسانی به بخش‌های غربی آن شده بود.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه افزود: با پیگیری‌های متعدد در سال مالی ۱۴۰۰ موفق به اخذ یک میلیارد ریال اعتبار شدیم که براساس شرح موافقت‌نامه در سال جاری این بخش مرمت و به آبرسانی کشاورزان منطقه کمک خواهد کرد.

او با بیان اینکه به زودی کار مرمت کانال ساسانی شروع می‌شود، افزود: امیدواریم با پایان مرمت این بخش از کانال ساسانی به نقش تاریخی خود در مشروب کردن باغات و زمین‌های حاشیه شرقی شهر قصرشیرین کمک کند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.