سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یادواره شهدای دارالمیزان در مهر

پنجمین یادواره شهدای منطقه دارالمیزان شهرستان مهر برگزار شد.

به گزارش گروه باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، پنجمین یادواره شهدای منطقه دارالمیزان شهرستان مهر، یادمان روحانی شهید سید هاشم حسینی جمعه شب با سخنرانی سردار کریمی معاون سیاسی سازمان عقیدتی ناجا و با حضور پرشور مردم این منطقه و جمعی از مسئولان شهرستان های مهر و جم برگزار شد.

این یادواره که به صورت سالیانه و هر سال با محوریت یکی از ۸ شهید والامقام منطقه دارالمیزان برگزار می‌شود، امسال پس از وقفه‌ای یک ساله به دلیل شیوع  کرونا با یاد روحانی شهید سید هاشم حسینی در محل گلزار شهدای دارالمیزان با برنامه‌های متنوع و برپایی غرفه‌های شهدا برگزار شد.

 سرهنگ علی گله داریان فرمانده ناحیه سپاه شهرستان مهر به عنوان میزبان مراسم، ضمن خیر مقدم و خوش‌آمدگویی به میهمانان مراسم، یاد ۱۵۴ شهید شهرستان مهر به ویژه شهدای منطقه دارالمیزان را گرامی داشت.

 سردار سرتیپ پاسدار سامان کریمی معاون سیاسی سازمان عقیدتی نیروی انتظامی که به عنوان سخنران پنجمین یادواره شهدای منطقه دارالمیزان بود گفت: به فرموده مقام معظم رهبری شهادت یک مرگ تاجرانه است.

او با برشمردن ویژگی شهدا و تشابه زندگی روزمره آنان با سایرین، تفاوت در تشخیص حق و باطل و شناخت مناسبات را از ویژگی‌های شهدا برشمرد  و بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن در چهلواره دوم انقلاب اسلامی، احتیاج به فرهنگ شهادت بیش از پیش لازم است.

کریمی تصریح کرد: خانواده شهدا به دو جهت شایسته تکریم هستند، اول نسبت سببی با شهید، دوم اینکه از لحاظ معنوی و اندیشه با شهید یکی هستند که امام راحل ما فرمودند خانواده شهدا چشم و چراغ این ملت هستند.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا ادامه داد: اگر در دنیا بی بهره ایم، چگونه چشم به شفاعت شهدا داریم که تجلی شفاعت آنان در دنیا هدایت است و در آخرت شفاعت آنان، که اگر می‌خواهیم از حضور در این جلسات بهره ببریم باید از هدایت شهید کمک بخواهیم.

او رمز بقای انقلاب اسلامی در چهل و سومین سال خود نسبت به انقلاب‌های دیگری چون الجزایر و فرانسه را برکت خود شهدا دانست.

کریمی به راهبرد دشمن آمریکایی اشاره کرد که یکی تهدید باور پذیر بود که با اقدامات نیروهای مسلح خنثی شده است و دیگری تحریم حداکثری بود که از اردیبهشت پارسال رو به بی اثری گذاشته و دشمن نیز دیگر به بی اثر بودن آن اذعان دارد که مهمترین استراتژی آمریکا در حال حاضر تحریف است که مقام معظم رهبری فرمودند که اگر ما تحریف را چاره کنیم، تهدید و تحریم نیز چاره می‌شود.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا افزود: صداقت امام، رهبری، شهدا، خانواده‌هایشان و مسئولان باعث شده که چهل و سومین سال انقلاب را پشت سر گذاشتیم اما نه اگر این صداقت‌ها بود این تحریم نه بلکه تحریف‌ها برای مدت کوتاهی بر هر کشور اروپایی وضع می‌شد از هم پاشیده بود که بعد از ۴۳ سال عمر انقلاب مجلس شهدا با چنین زیبایی و رونق برگزار می‌شود و این باعث امیدواری ما بود که دشمن از مجموعه اقداماتش جز زیان چیزی برداشت نکرده است.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: یادواره شهدا ، شهدا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.