سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سپر دُز دوم در دست ۶۷ درصد مردم خراسان جنوبی/ انواع واکسن کرونا موجود است

بیش از ۶۷ درصد مردم خراسان جنوبی دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند که سبب ایجاد ایمنی بیشتر بین جامعه شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق واکسن؛ این‌ها دو عامل اساسی در کنترل ویروس کرونا و پیشگیری از ابتلای افراد به این بیماری هستند.

مردم خراسان جنوبی استقبال خوبی از برنامه واکسیناسیون کرونا داشته اند و بیش از ۶۷ درصد جمعیت استان، هر دو دُز واکسن را تزریق کرده اند.

در یکی از مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در بیرجند، تعداد زیادی از مردم برای تزریق واکسن مراجعه کرده بودند و صف‌های طویلی از مراجعه کنندگان تشکیل شده بود.

از گوشزد کردن نکات مهم تا واکسن زدن همه اعضای خانواده

یکی از کارکنان مرکز واکسیناسیون گفت: در ابتدا پس از مراجعه فرد برای تزریق واکسن، نکات مهم در هنگام تزریق واکسن و پس از آن را به او گوشزد می‌کنیم.

او افزود: در صورتی که فردی سابقه بیماری داشته باشد، توسط عوامل درمان معاینه شده و پس از محرز شدن عدم وجود مشکل، واکسن به او تزریق می‌شود.

یکی از شهروندان بیرجندی که برای تزریق سومین دُز واکسن کرونا به مرکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کرده بود نیز بیان کرد: مدت زیادی از تزریق دُز دوم گذشته بود که تصمیم گرفتم برای تزریق سومین دُز واکسن نیز اقدام کنم.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: طبق گفته کارشناسان، تزریق دُز سوم می‌تواند سطح ایمنی را در بدن بالاتر ببرد و افراد را در برابر ویروس کرونا محافظت کند.

این شهروند بیرجندی اظهار کرد: علاوه بر من، تمامی اعضای خانواده ام واکسن را تزریق کرده اند و حتی نوه ۱۲ ساله ام نیز واکسن کرونا را دریافت کرده است.

سبد واکسن استان متنوع است

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: از مردم می‌خواهیم تا برای تزریق دُز دوم واکسن اقدام کنند تا به پوشش بالای ۷۵ درصد واکسیناسیون برسیم.

او افزود: در حال حاضر تزریق دُز سوم یا همان مرحله یادآور برای کلیه افراد بالای ۶۰ سال در استان انجام می‌شود که سطح ایمنی مردم را بیشتر می‌کند.

شریف زاده تصریح کرد: در حال حاضر سبد واکسن خراسان جنوبی بسیار متنوع است و از تمامی واکسن‌های موجود در کشور استفاده می‌شود.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: واکسن اسپایکوژن که محصول مشترک ایران و استرالیا است نیز در برنامه واکسیناسیون استان قرار گرفته است.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.