سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان:

اشاعه فرهنگ عمومی با زبان هنر میسر می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: مطالبه گری و توجه به جامعه مهمترین رسالت اهالی تئاتر است و اشاعه فرهنگ عمومی با زبان هنر میسر می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی در زاهدان اظهارداشت: با باید و نباید و بخشنامه نمی توان سراغ تئاتر رفت، اما اصلاح و ارتقای فرهنگ عمومی جزو تکالیفی است که هر شهروندی باید به آن توجه کند و رهبر معظم انقلاب فرمودند که اساس کار ما فرهنگ است و در قبال فرهنگ عمومی مسوولیت شرعی داریم.

وی با بیان اینکه بچه های تئاتر نمی‌توانند به فرهنگ عمومی و اصلاح آن به عنوان یکی از مهمترین ابعاد فرهنگی و مقوله‌های مطالبه گری بی توجه باشند گفت: تئاتر باید فرهنگ و روح مطالبه گری را در جامعه نهادینه و تقویت کند و جریان ارزشمندی با عنوان پیشرو در تئاتر وجود داشت که نقد اجتماعی را به همراه دارد و نمایش و اثر هنری که تولید می‌شود باید مشکلات مردم و درد جامعه را بیان و عدالت طلبی رکن رکین هنرمندان تئاتر باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: نمی‌توان تئاتر کار کرد اما به انسجام، وحدت، ایثارگری، شهدا، مشکلات جامعه، آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی، هم زیستی مسالمت آمیز، خانواده و دیگر مسائل بی توجه بود، بنابراین در کنار کارهای هنری باید در هنرهای نمایشی به مسائل مختلف جامعه توجه کرد.

وی با بیان اینکه تئاتر یعنی زندگی، اظهارداشت: همه مسوولان امر باید در کنار این عزیزان باشند تا آنها با آثار خود به موضوع های مختلف جامعه توجه داشته باشند و با نمایشی که اجرا می کنند، مردم و مسوولان را متوجه مسائل مختلف کنند.

مسگرانی تاکید کرد: زیباترین کاری که هنرمند می تواند انجام دهد مطالبه گری در حوزه ارتقا و اصلاح فرهنگ عمومی است و هنرمندان باید حرف مردم را بگویند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.