سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دست سودجویان از بستر رودخانه فصلی در باشت کوتاه شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باشت گفت: ۱۷ هکتار از بستر یک رودخانه فصلی در باشت آزادسازی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید علی رجایی منفرد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باشت گفت: ۱۷ هکتار از بستر رودخانه فصلی نزدیک روستای سرآبیز در این شهرستان از دست سودجویان خارج و آزاد سازی شد.

او افزود: چند تن از بهره برداران بومی برای تصرف غیر قانونی بستر این رودخانه و تبدیل آن به زمین کشاورزی اقدام به خاک برداری، بوته کنی و دیوارچینی کرده بودند.

رجایی منفرد اداره حفاظت منابع آب شهرستان باشت پس از اطلاع از این تصرف عدوانی و غیر قانونی برای متصرفان دو بار اخطاریه ارسال کرد بود اضافه کرد: پس از بی توجهی متصرفان به اخطاریه منابع آب شهرستان با صدو حکم و با حضور نیروی انتظامی بستر رودخانه سرآبیز از دست سودجویان رفع تصرف و آزادسازی شد.

او با بیان اینکه آزادسازی حریم، بستر و رفع تصرف رودخانه‌ها راهکاری برای بهره‌برداری اصولی از منابع آبی و جلوگیری از وقوع سیلاب‌ها است ادامه داد: براساس قانون استفاده از حریم و بستر رودخانه‌ها جرم است و با خاطیان برخورد می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باشت صدور پروانه بهره برداری در حریم روخانه‌ها را غیر قانونی دانست و گفت: هیچ مرجعی و دستگاهی حق صدور پروانه در مسیر رودخانه‌ها را ندارد و پیش از هرگونه اقدام باید استعلام لازم را از امور آب و سایر دستگاه‌های مربوطه بگیرد.

انتهای پيام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.