سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رکوردزنی مصرف گاز خانگی در خراسان جنوبی

روز گذشته مصرف گاز در بخش خانگی در خراسان جنوبی نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۹درصد افزایش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، هاشمی مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: پارسال در ۲۷ آبان مصرف گاز خانگی در استان ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب بوده است که روز گذشته به دلیل سرمای هوا و کاهش محسوس دما، رقم ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب ثبت شد.

او با بیان اینکه مصرف گاز در بخش CNG نیز روز گذشته با ۱۸ درصد افزایش به ۲۰۰ هزار مترمکعب رسید افزود: با توجه به روند افزایشی مصرف گاز و در پیش بودن فصول سرد سال، چنانچه مردم و سازمان‌ها و ادارات در مصرف گاز صرفه جویی نکنند در تأمین سوخت با مشکل مواجه خواهیم شد.

هاشمی با بیان اینکه بر اساس بخشنامه جدید هیأت دولت، ادارات باید یک ساعت قبل از شروع کار سیستم گرمایشی را روشن و یک ساعت قبل از پایان کار نیز آن را خاموش کنند عنوان کرد: پایش مصرف گاز در ادارات از ۱۵ آبان شروع شده و مکان‌هایی که دمای رفاه ۱۸ تا ۲۸ درجه و ساعت مصرف گاز را رعایت نکنند در مرحله اول اخطار دریافت می کنند و در مرحله دوم گاز این ادارات قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه عمده مصرف گاز مربوط به بخش خانگی است ادامه داد: در بخش خانگی افراد بایستی برای صرفه جویی در مصرف گاز، ضمن پوشیدن لباس گرم در منزل و استفاده از پرده‌های ضخیم، دمای هوا را در اتاق کاهش دهند و سیستم گرمایشی اتاق‌هایی که استفاده نمی‌کنند و یا کمتر استفاده می‌کنند را خاموش کنند.

او با اشاره به اینکه با هر یک درجه کاهش دمای هوا، ۶ درصد در مصرف گاز صرفه جویی می‌شود اظهار کرد: در صورت صرفه جویی در مصرف گاز عملا از افزایش مصرف پلکانی در قبوض و تحمیل هزینه اضافی به سبد اقتصادی خانوار‌ها جلوگیری خواهد شد.  

هاشمی عنوان کرد: در حال حاضر ۹۸ درصد از مناطق روستایی و شهری استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.