سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود سامانه بارشی به چهارمحال و بختیاری

از اواخر روز شنبه ۲۹ آبان ماه، سامانه بارشی وارد چهارمحال و بختیاری می‌شود که سبب بارش باران با احتمال رعدوبرق، وزش باد شدید و مه در اکثر نقاط خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهران چراغپور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از اواخر روز شنبه ۲۹ آبان ماه، سامانه بارشی وارد استان می‌شود که سبب بارش باران با احتمال رعدوبرق، وزش باد شدید و مه در اکثر نقاط خواهد شد.

او افزود: این سامانه بارشی سبب بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی می‌شود.


بیشتر بخوانید


چراغپور اضافه کرد: اکثر نقاط استان به ویژه شهرستان‌های کوهرنگ، لردگان، خانمیرزا، اردل و بخش‌هایی از فارسان و کیار تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرند.

او اظهار داشت: آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها به ویژه در مناطق مذکور، لغزندگی سطح جاده‌ها به خصوص در گذرگاه‌های کوهستانی، کولاک و برف در ارتفاعات برف‌گیر، کاهش دید و مه از مخاطرات این سامانه بارشی در استان است.

چراغپور تصریح کرد: احتیاط در تردد و عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم صعود به ارتفاعات، احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و تنظیم آب دریچه‌های استخر پرورش ماهی از جمله اقدامات پیشگیرانه‌ای است که در زمان فعالیت این سامانه بارشی در استان باید مدنظر قرار گیرد.

او ادامه داد: مه غلیظ صبحگاهی امروز جمعه ۲۸ آبان ماه، در بروجن باعث کاهش دید ۱۰۰ متری و در شهرکرد موجب کاهش دید ۲۰۰ متری شد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.