سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخشش خبرنگار شناخته شده صداوسیمای استان مرکزی در عرصه ملی

مستند تحقیقی مجتبی غلامی با موضوع بررسی آلودگی هوای کلانشهر اراک به عنوان مستند فاخر کشوری انتخاب شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مستند تحقیقی مجتبی غلامی خبرنگار صداوسیمای استان مرکزی با نام "ریه‌های اراک در تسخیر آلاینده ها" و با موضوع بررسی علت اجرا نشدن مصوبات طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک، به عنوان مستند فاخر کشوری انتخاب و معرفی شد.

مرکز نظارت و ارزیابی معاونت سیاسی رسانه ملی این مستند خبرگزاری صداوسیمای استان مرکزی، به خبرنگاری آقای مجتبی غلامی را با نمره ۷۵ به عنوان مستند فاخر آبانماه ۱۴۰۰ انتخاب و معرفی کرد.

مستند تحقیقی "ریه‌های اراک در تسخیر آلاینده ها"بابررسی علل مختلف آلودگی هوای اراک و با ساختاری تحقیقی، نقش صنایع آلاینده در آلودگی هوای اراک را به تصویر می‌کشد.

خبرنگار این گزارش مستند فاخر با بررسی طرح‌های اجرایی و نیمه کاره به جای خالی سنجنده‌های زیست محیطی گروه فلوئور که اصلی‌ترین گاز خروجی ازسالن‌های احیا ایرالکو است اشاره می‌کند و همچنین از بی اثری سنجش آنلاین ودوره‌ای دودکش‌های آلومینیوم در مشاهدات عینی و روایی می‌گوید.

بر اساس تحقیقات انجام شده در اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، منشا ۴۸ درصد آلودگیها، منابع ثابت آلودگی یعنی صنایع هستند، ازسوی دیگر به گفته فعالان زیست محیطی شرکت ایرالکو به عنوان بزرگترین کارخانه مستقر درمرکز استان مرکزیمهم‌ترین منبع آلودگی هوا بشمار میرود.

ازسال ۸۴ مصوبات زیادی در کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک در این باره به تصویب رسیده است و بدلایل مختلف این مصوبات اجرایی نشده است.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.