سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تصادفات درون شهری در استان بوشهر/ سرعت، بلای جان رانندگان

رئیس پلیس راهور استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون روند وقوع تصادفات در معابر درون شهری استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال رو به افزایش بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرهنگ جابر پاپری رئیس پلیس راهور استان بوشهر بیان کرد: با تجزیه و تحلیل داده‌های آماری سامانه تصادفات، از ابتدای امسال تاکنون روند وقوع تصادفات در معابر درون شهری استان نسبت به پارسال رو به افزایش بوده و در این بین شهر بوشهر بیشترین جانباختگان ناشی از تصادفات را در میان شهر‌های استان به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه اولین و مهم‌ترین اقدام در پیشگیری از تصادفات، رعایت قوانین است، افزود: تصادف، تقدیر نیست، بلکه نتیجه تخلف و رفتار خلاف مقرراتِ راننده است که حاصل آن چیزی جز خسارات جانی و مالی نیست.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر ادامه داد: رعایت نکردن سرعت مطمئن و متناسب با جریان رفت و آمد یکی از تخلفات شایع از سوی رانندگان و از جملع علل اصلی وقوع تصادفات در شهر‌های استان به‌ویژه شهر بوشهر است که منجر به ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه و خروج از سطح راه و برخورد با موانع ثابت می‌شود.


بیشتر بخوانید


پاپری عنوان کرد: رانندگی با سرعت زیاد باعث می‌شود که راننده نتواند اطلاعات و خطرات ترافیکی را به موقع دریافت، پردازش و تحلیل کند و عکس العمل مناسب برای اجتناب از تصادف نشان دهد.

او از رانندگان خواست همواره محدودیت‌های سرعت را در معابر شهری به‌ویژه در مناطق مسکونی، جلوی مدارس و مراکز آموزشی و تقاطع‌ها و در ساعات پایانی شب و زمان‌هایی که خیابان‌ها خلوت است، مراعات کنند و متناسب با سرعت جریان ترافیک با سرعت مطمئن رانندگی کنند تا در مواقع ضروری به نحو صحیح و ایمن وسیله نقلیه خود را هدایت و کنترل کنند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.