سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

مراکز فرهنگی اصفهان در حوزه اقتصاد فرهنگ، پیشرو هستند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مراکز فرهنگی اصفهان در حوزه اقتصاد فرهنگ، پیشرو کشور هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، امیرحسین بانکی پور فرد عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مراکز فرهنگی اصفهان توانسته‌اند الگو‌های خوب اقتصادی ارائه کرده‌اند که برای نمایندگان مجلس بسیار جالب توجه بود.

وی بیان کرد: در حوزه صنایع دستی، غذای طیب و خدمات اجتماعی مراکز فرهنگی خوبی در اصفهان فعالیت دارند.

منظور از غذای طیب، غذایی حلال، پاک، پاکیزه، خوش بو، خوش مزه، مطبوع، بهداشتی، لذیذ و خوب است که انسان طیب، در مصرف آن، جانب میانه روی را رعایت می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس در تلاش برای شناسایی و رفع موانع موجود بر سر راه مراکز فرهنگی به ویژه کانون‌های فرهنگی فعال در زمینه اقتصاد فرهنگ هستند.

وی ادامه داد: مقرر شده تا در مجلس کالای فرهنگی تعریف کنیم و شرایط کالای فرهنگی و کالای اقتصادی را از هم جدا کرده و نیز فهرستی از موانع موجود برای فعالیت‌های اقتصادی حوزه فرهنگ را تهیه و درصدد رفع آن برآریم.

روز گذشته اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با فعالان حوزه اقتصاد فرهنگ استان دیدار داشتند و به ارائه گزارش درباره فعالیت‌های خود پرداخته و مشکلات و دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

این مجموعه‌های فرهنگی در حوزه غذای طیب، صنایع دستی، تولید پوشاک، ازدواج آسان، مشاوره، حفظ قرآن، تولید هدایای فرهنگی، حمایت و دفاع از حقوق جنین و سایر فعالیت‌های فرهنگی فعال هستند.

مهمترین دغدغه‌های این فعالان فرهنگی بودجه، بیمه و محل فعالیت بود که اظهار داشتند اگر موانع موجود حل و فصل شود بی‌شک با قدرت و انگیزه بیشتری به کار خود در حوزه اقتصاد فرهنگ ادامه خواهند داد.

حل مشکلات مالیاتی و محاسبه آن خارج از فعالیت‌های اقتصادی مورد دیگری بود که این فعالان فرهنگی خواستار آن بودند.

همچنین برخی از این مراکز فرهنگی برای دوهزار نفر اشتغالزایی کرده بودند که مورد استقبال اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و پیشنهاد تسری آن به سایر استان‌ها و مناطق کشور را دادند.

توجه به مقوله خانواده، حمایت از حقوق جنین و مقابله با سقط جنین از دیگر فعالیت‌های این مراکز است که به شبکه‌سازی در کل کشور برای این امر انجامیده است.

مسائل فرهنگی استان اصفهان در حوزه‌های مختلف اعم از گردشگری و مؤسسات فرهنگی در سفر سه‌روزه جمعی از اعضای کمیسیون فرهنگی که از روز پنجشنبه هفته جاری تا شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت، مورد بازدید و بررسی قرار خواهد گرفت.

در اصفهان ده‌ها صنعت دست‌ساز هنرمندانه به ثبت رسیده که قدمت برخی از آن بیش از چند صد سال است.

از ۶۰۲ رشته صنایع دستی شناسایی شده در دنیا ۲۹۹ مورد مربوط به ایران و از این تعداد ۱۹۶ رشته مربوط به استان تاریخی و هنرپرور اصفهان است که از جمله شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به قلمکاری، خاتم کاری، میناکاری، قلمزنی، منبت، فیروزه کوبی است.

تاکنون ۴۰ هزار نفر شاغل در این بخش ساماندهی شدند با احتساب خانواده‌های این افراد معیشت حدود چهار میلیون نفر به صنایع دستی گره خورده است.


منبع:ایرنا

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.