سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۱۶۰ درصدی دستگیری سارقان تجهیزات مخابرات در فارس

رئیس پلیس آگاهی فارس از افزایش ۱۶۰ درصدی دستگیری سارقان تجهیزات مخابراتی از ابتدای امسال در این استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی فارس در جلسه‌ای با موضوع پیشگیری از سرقت تجهیزات مخابراتی با بیان اینکه سایر سازمان‌ها و نهاد‌ها در پیشگیری و کاهش سرقت نقش موثری دارند، گفت: مقوله ایجاد امنیت تمام افراد جامعه را در بر می‌گیرد و همه شهروندان و مسئولان در ایجاد امنیت نقش دارند و اگر به وظایف خود در این حوزه به درستی عمل کنیم بخش عظیمی از امنیت تحقق پیدا می‌کند.

او افزود: سرقت امروزه به عنوان یک معضل اجتماعی به دغدغه مردم و مسئولان تبدیل شده است و با توجه به اینکه تمام سامانه‌های ادارات دولتی و غیر دولتی براساس زیر ساخت و بستر شبکه مخابراتی فعالیت می‌کنند، سرقت تجهیزات مخابراتی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس اضافه کرد: برای پیشگیری و مقابله با سرقت باید با نگاه ریشه‌ای و اساسی به این مقوله بپردازیم و با رفع علل و عوامل به وجود آورنده با سرقت مقابله کنیم.

حبیبی به افزایش ۱۶۰ درصدی دستگیری سارقان تجهیزات مخابراتی از ابتدای امسال تاکنون اشاره و اضافه کرد: بیشترین آمار سرقت‌ها در حوزه مخابرات توسط معتادین متجاهر و مجرمان انجام می‌شود که با ساماندهی معتادین و اشتغال‌زایی مجرمان بخش زیادی از سرقت‌ها کاهش می‌یابد.

این مقام انتظامی با اشاره به نقش سایر سازمان‌ها و نهاد‌ها در پیشگیری و کاهش سرقت، اضافه کرد: باید سهم هر اداره و سازمانی که متولی تامین امنیت است، در موضوع سرقت مشخص شود و براساس آن به وظایف خود عمل کنند تا بتوانیم از وقوع سرقت جلوگیری کنیم.

رئیس پلیس آگاهی استان شناسایی نقاط جرم خیز، ساماندهی مراکز خرید ضایعات، تشکیل تیم گشت مشترک پلیس و شرکت مخابرات، تجمیع ایستگاه‌های مخابراتی، نصب تجهیزات هشدار دهنده، مسئول سازی سایر سازمان‌ها و کنترل سارقان سابقه دار را از مواردی عنوان کرد که می‌تواند در پیشگیری و کاهش سرقت تجهیزات مخابراتی موثر واقع شود.

مدیر شرکت مخابرات منطقه فارس در ادامه این جلسه گفت: ارزشمند‌ترین دارایی هر انسان در زندگی جان است و شما عزیزان در نیروی انتظامی جان خود را در دست گرفته و برای تامین امنیت شهروندان تلاش می‌کنید.

فرشید ایزدی به تعامل و همکاری بسیار خوب نیروی انتظامی با شرکت مخابرات اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی علی رغم گستردگی فعالیت‌ها و ماموریت‌های محوله همیشه نقش مهم خود در تامین امنیت به خوبی ایفا کرده است.

او افزود: با توجه به اهمیت شبکه‌های مخابراتی در هر کشوری، سرقت تجهیزات مخابراتی باعث اختلال اساسی در این بستر خواهد شد و عملا تمام فعالیت‌هایی که در جامعه بر اساس این بستر انجام می‌گیرد با مشکل مواجه خواهد شد.

مدیر شرکت مخابرات منطقه فارس عملکرد مجموعه پلیس آگاهی در کاهش سرقت‌ها را بسیار خوب ارزیابی و اضافه کرد: امید است بتوانیم با تعامل و هماهنگی بیشتر و بهره مندی از راه کارها، توصیه‌ها و هشدار‌های پلیسی مناسب و عملی گام بلندی در راستای پیشگیری و کاهش سرقت تجهیزات مخابراتی برداریم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.