سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیاه چادر‌های عشایر زرند با برق خورشیدی روشن شد

با حضور جمعی از مسئولان استانی و محلی، ۲۸ دستگاه پنل خورشیدی به خانوار‌های عشایری شهرستان زرند واگذار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سعید زمانی مجری طرح برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان در حاشیه افتتاح طرح برق رسانی به عشایر زرند گفت: برای تامین تعداد ۲۸ سامانه خورشیدی برای ۲۸ خانوار عشایری زرند ۲۵۲ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

او بیان داشت: ۸۰ دستگاه پنل خورشیدی سیار با اعتبار ۷۵۰ میلیون تومان برای اجرا در سال ۱۴۰۰ خریداری شده که تا پایان امسال تحویل عشایر کوچ‌رو شمال استان کرمان خواهد شد.

مجری طرح برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان تصریح کرد: سامانه‌های خورشیدی در مناطق عشایری به منظور استفاده از روشنایی، شارژ گوشی‌های تلفن همراه، شارژ چراغ قوه، استفاده از رادیو و تلویزیون و مشک برقی به کار گرفته می‌شود.

او بیان کرد: هزینه نصب هر پنل خورشیدی قابل حمل در هر یک از چادر‌ها و آلاچیق‌های عشایری میانگین ۹ میلیون تومان است که بر اساس تفاهم نامه امضا شده بین شرکت توزیع برق و امور عشایر استان کرمان، ۹۰ درصد از این هزینه از سوی این شرکت و ۱۰ درصد نیز به عنوان خودیاری به وسیله عشایر تامین می‌شود. 

 زمانی افزود: در واگذاری پنل خورشیدی اولویت اول با عشایری است که در هیچ یک از مناطق اسکان (سردسیری و گرمسیری) برق ندارند یا دو سر کوچ هستند که در این خصوص ۱۸۰ خانوار عشایری فاقد برق شناسایی و به این شرکت معرفی شده اند.

مجری طرح برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان تصریح کرد: پیش از این ۲۰ پنل خورشیدی به عشایر منطقه میمند در شهرستان شهربابک واگذار شده بود.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.