سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسینی:

شمار جانباختگان کرونا در فارس به ۷۱۵۴ نفر رسید

مدیر روابط عمومی دانشگاه پزشکی شیراز گفت: با فوت چهار هم استانی دیگر بر اثر بیماری کرونا طی روز گذشته، شمار جانباختگان کرونا در فارس از ابتدا به هفت هزار و ۱۵۴ نفر رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیدروح اله حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه پزشکی شیراز با اعلام آخرین آمار‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۱۲۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۳۶ هزار و ۳۴۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی، ۲۴۱ هزار و ۸۷۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۶ هزار و ۴۵۹ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع، ۴۹۲۸۰۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

حسینی با اعلام ۱۵۸ بستری بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان، هزار و ۴۲۸ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۹۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او همچنین از بهبودی ۴۸۰ هزار و ۲۵۶ نفر از ابتدا خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

حسینی مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از ابتدا تاکنون را پنج میلیون و ۶۷۳ هزار و ۸۹۶ دُز اعلام کرد و گفت: از این تعداد سه میلیون و ۹۸ هزار و ۴۰۳ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۵۷۵ هزار و ۴۹۳ دُز نوبت دوم واکسن بوده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با اشاره به تلاش شبانه روزی و جهادگونه مدافعان سلامت در راستای مقابله با این بحران، از مردم خواست تا با همراهی و همدلی با مجموعه سلامت، شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده و در امر واکسیناسیون و ایمن سازی جامعه نیز مشارکت کنند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.