سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمار معاملات هفتگی بورس تهران منتشر شد؛

به جز بازار اوراق، تمام شاخص‌های بورس تهران نزولی شدند

کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش کل معاملات بورس تهران در این هفته معاملاتی با کاهش ۱۴.۵۷ درصدی به مبلغ ۲۸ هزار و ۳۰۹ میلیارد تومان رسید.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این پرسش که بازدهی شاخص‌های بورس تهران در هفته‌ای که گذشت به چه صورتی بوده است؟ اظهار کرد: در طول هفته معاملاتی گذشته که از ۲۲ آبان تا ۲۶ آبان ماه محاسبه می‌شود، ۵ روز معاملاتی داشتیم و شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت با ۳.۱۴ درصد کاهش به میزان ۴۵ هزار و ۷۱۹ واحد تغییر داشته و از عدد یک میلیون و ۴۵۶ هزار و ۴۷۰ واحد به یک میلیون و ۴۱۰ هزار و ۷۶۱ واحد رسید.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: همچنین سایر شاخص‌ها از جمله شاخص صنعت نیز با کاهش ۳.۱۳ درصدی به میزان ۴۲ هزار و ۲۹۶ واحد تغییر داشته و به عدد ۱ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۶۰۷ واحد رسید.

او افزود: شاخص میانگین موزون ۵۰ شرکت فعال‌تر نیز ۳.۸۵ درصد کاهش پیدا کرده که نشان از افت ۲ هزار ۲۲۴ واحدی آن دارد و به عدد ۵۵ هزار و ۵۰۶ واحد رسید.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: همچنین شاخص هم وزن نیز که نشانگر رشد یا کاهش ارزش شرکت‌های کوچکتر بازار است، با کاهش حدود ۱.۱۶ درصدی به میزان ۴ هزار و ۵۲۸ واحد تغییر داشته و از عدد ۳۹۱ هزار و ۲۸۴ واحد به ۳۸۶ هزار و ۷۵۷ واحد رسیده است.


آسایش در خصوص آمار معاملات هفته اخیر بورس تهران نیز اظهار کرد: ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته معاملاتی با کاهش تقریبی ۱۴.۵۷ درصدی نسبت به هفته معاملاتی قبل، از مبلغ ۳۳ هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان به ۲۸ هزار و ۳۰۹ میلیارد تومان رسید.

او بیان کرد: حجم کل معاملات نیز، از ۴۶ میلیارد و ۳۲۸ میلیون سهم به ۲۹ میلیارد و ۵۶۵ میلیون سهم رسید که نسبت به هفته گذشته کاهش ۳۶.۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

آسایش در رابطه با سایر بازار‌های بورس تهران گفت: ارزش معاملات در بازار بدهی که نشانگر میزان خرید و فروش اوراق است، به میزان ۱۱۴۸ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته و از ۲۴۳ میلیارد تومان به ۳ هزار و ۴۱ میلیارد تومان رسیده است.

او بیان کرد: همچنین حجم معاملات اوراق بدهی نیز با افزایش ۱۱۴۸ درصدی همراه بود و از ۲ میلیون و ۴۶۰ هزار برگه به ۳۰ میلیون و ۷۵۰ هزار برگه اوراق بدهی رسیده است.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار مشتقه که شامل قرارداد‌های آتی و اختیار خرید و فروش سهام می‌شود، اظهار کرد: ارزش معاملات در بازار مشتقه با کاهش ۶۰.۴۴ درصدی از ۳۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون  تومان رسید. حجم معاملات این بازار نیز با کاهش ۹۹.۸۸ درصدی همراه بود و  از یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون  برگه قرارداد به ۲ میلیون و ۳۶۰ هزار قرارداد رسیده است.

آسایش در رابطه با وضعیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (etf) نیز گفت: ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز با کاهش ۲۳.۱۵ درصدی از ۱۰ هزار و ۴۵۲ میلیارد تومان به ۸ هزار و ۳۳ میلیارد تومان رسید. حجم معاملات این ابزار مالی نیز با افزایش ۵.۱۳ درصدی از ۵ میلیارد و ۴۶ میلیون یونیت به ۵ میلیارد و ۳۰۵ میلیون یونیت رسید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.