سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح هوشمند مقابله با کرونا از اول آذر در استان همدان

استاندار همدان گفت: کسانی که واکسن نزده باشند با محدودیت خدمات اجتماعی رو به رو می شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار گفت: دستورالعمل طرح سکوی مدیریت هوشمند کرونا، که آخر هفته گذشته به استان همدان ابلاغ شد بزودی و با هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی استان از اول آذر ماه اجرا می شود.

 قاسمی فرزاد با بیان اینکه این دستورالعمل مشتمل بر بند‌هایی در بخش‌های مختلف درمان و پیشگیری و پیش بینی محدودیت‌های جدید مرتبط با ویروس کرونا است گفت هدف ما حفظ سلامت افراد جامعه ورعایت حقوق اجتماعی مردم است.

استاندار همدان گفت:گرچه ظاهر طرح سکوی مدیریت هوشمند سختگیرانه است، اما برای جلوگیری از خسارات جبران ناپذیر کرونا لازم و ضرویست.

او همچنین درخصوص واکسن روستاییان گفت فرمانداران ودستگاه‌های شهرستانی با اقناع درست و هدفمند در امر تزریق واکسن این افراد تسریع ایجاد کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تاکنون از یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر جمعیت مشمول واکسن در استان یک میلیون و ۲۳۰ هزار نفر یک دوز واکسن و ۹۰۰ هزار نفر هم دو دوز واکسن دریافت کرده اندبیش از ۱۰ هزار نفر هم سه دوز واکسن دریافت کرده اند.

دکتر خزایی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۳ نفر از هم استانی‌ها در اثر کرونا جان باخته اند،گفت: متاسفانه ۲۳۰ هزار نفر هم هنوز هیچ گونه واکسنی دریافت نکرده اند واین درحالیست که روزانه ۱۵ هزار دوز واکسن تزریق می شود.

مدیرکل امور اجتماعی استاندار گفت: از کارمندان گرفته تا اصناف رانندگان ،گردشگران و کسانی که خدمات اجتماعی ارائه می دهند و یا می خواهند خدمتی دریافت کنند باید واکسن زده باشند و qr کد خود را در معرض دید همگان قرار دهند.

در طرح سکوی هوشمند مقابله با کرونا ودر مرحله نخست برای کارمندانی که واکسن نزده اند، غیبت محاسبه می‌شود و تا رسیدن به مرحله تزریق ۲ دُز واکسن برای ۸۰ درصد جامعه هدف، کارمندان (کسانی که واکسن اصلا واکسن نزده اند) باید هر ۱۵ روز یکبار نسبت به انجام آزمایش «پی. سی. آر» و ارائه نتیجه منفی این تست به حراست محل کار خود اقدام کنند.

بر صورت امتناع کارمندان از این کار در مرحله نخست برای آن‌ها غیبت و در ادامه از حقوق این افراد کسر می‌شود و همچنان ارائه نکردن تست پی سی آر در نهایت موجب معرفی کارمند متخلف به هیات رسیدگی به تخلفات خواهد شد. اصناف و یا هرکس دیگری هم که تخلف کند مطابق مقررات پیش بینی شده جریمه مادی ومعنوی خواهند شد.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.