سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد رئیس جمهور از وضعیت کارخانه روغن نباتی جهان/اجازه نمی دهیم تولید دچار وقفه شود

رئیس جمهور گفت: اجازه نمی دهیم تولید در کشور دچار وقفه شود و کارخانه روغن نباتی جهان نیز باید با تمام ظرفیت کار کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، رئیس جمهور در سومین بازدید خود در سفر به زنجان از کارخانه روغن نباتی جهان بازدید کرد.

کارخانه روغن نباتی جهان با مشکلات متعددی روبرو بود که باعث تعطیلی کارخانه و تعدیل نیرو شد، اما در سفر ۲ سال قبل رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه برخی مشکلات آن حل شده و تعدادی از کارگران به محل کار بازگشته و تولید از سرگرفته شد.

 رئیس جمهور گفت: خط تولید این کارخانه تقریبا" تعطیل است و کند کار می‌کند و  ظاهرا" فقط سرپا نگه داشته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: من به خوبی کارخانه روغن نباتی جهان را می‌شناسم قبلا وقتی به این کارخانه آمده بودم به استاندار (وقت) گفتم این کارخانه را راه بیاندازید و در مدت کوتاهی راه اندازی شد.

رئیس جمهور با اشاره به شباهت مشکلات این کارخانه با مجموعه کیوان در همدان گفت: کارگران با لباس‌های کارگری معطل ایستاده اند و آماده‌ی کار هستند، خط تولید هم آماده است، اما اقدام نمی‌کنند.

او  تاکید کرد: ما اجازه نمی‌دهیم تولید در این کشور دچار وقفه شود، باید کارخانه روغن نباتی جهان با تمام ظرفیت کار کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه کسی که کارخانه روغن نباتی جهان را در اختیار دارد تعدادی دیگر از این کارخانه‌ها را هم در کشور در اختیار گرفته است، خطاب به مدیرداخلی کارخانه گفت: به کسی که این کارخانه را در اختیار دارد بگویید نمی‌تواند فقط به شکل اسمی و با ظاهرسازی کارخانه را اداره کند.

رئیس جمهور  افزود: از نظر حقوقی این واحد با مشکلات زیادی در واگذاری و ادامه فعالیت روبروست و این معطل ماندن قابل تعقیب و پیگیری است.

او با تأکید به مدیران استانی مبنی بر پیگیری بازگشایی واقعی کارخانه روغن نباتی جهان و استفاده  حداکثری از توان کارگران این کارخانه گفت: شرط واگذاری کارخانه‌ها و واحد‌های اقتصادی و صنعتی باید تولید و اشتغال کارگران باشد.

رئیس جمهور همچنین از وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار و دادستان زنجان خواست راه اندازی این کارخانه با جدیت دنبال شود.

کارخانه روغن نباتی جهان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان روغن نباتی کشور بود که در جریان انتقال از استان البرز به استان زنجان به مدرن‌ترین دستگاه‌های روز دنیا هم تجهیز شد.

این واحد تولیدی  یکی از واحد‌های صنعتی پرشمار کشور است که در جریان اجرای ناصحیح سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی دچار مشکل شده و علاوه بر کاهش چشمگیر تولید، تعداد زیادی از کارگران آن نیز اخراج شده اند.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.