سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاوشگر استقامت در صدر جدول جستجو‌های کمبریج

براساس آمار منتشر شده توسط کمبریج کاوشگر استقامت بیشترین جستجو را در سال ۲۰۲۱ در فرهنگ لغات این دانشگاه به خود اختصاص داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از cam.ac.uk، کاوشگر استقامت علیرغم چالش‌های فراوان در دوازده ماه گذشته، کلمه سال ۲۰۲۱ فرهنگ لغت کمبریج بوده است. استقامت بیش از ۲۴۳ هزار بار توسط کاربران در وب سایت کمبریج جستجو شده است. در تعریف این واژه در فرهنگ لغت آمده است: "تلاش مستمر برای انجام یا دستیابی به خواسته‌ها حتی زمانی که تحقق آن دشوار است یا زمان زیادی برای رسیدن به آن صرف می‌شود." عملکرد درخشان این مریخ نورد سبب شده تا علاقه‌ مندان و دنبال کنندگان فراوانی در سراسر جهان پیدا کند. حدود ۳۰ هزار جستجو برای استقامت بین روز‌های ۱۹ تا ۲۵ فوریه ۲۰۲۱ و دقیقا پس از فرود نهایی مریخ نورد Perseverance ناسا در سیاره مریخ در تاریخ ۱۸ فوریه انجام شده است.

وندالین نیکولز مدیر انتشارات دیکشنری کمبریج، می‌گوید: "منطقی به نظر می‌رسد که جست‌ و جوی Perseverance در این زمان افزایش یافته است. دیکشنری کمبریج برترین وب سایت در جهان برای زبان آموزان انگلیسی است و Perseverance کلمه رایجی نیست که دانش آموزان انگلیسی در واژگان خود داشته باشند. ما اغلب در جستجوی کلمات مرتبط با رویداد‌های جاری، زمانی که آن کلمات کمتر آشنا هستند، جهش‌هایی را مشاهده می‌کنیم. همانطور که برای فرود یک مریخ نورد روی مریخ استقامت لازم است، برای رویارویی با چالش‌ها و اختلالات ناشی از کووید-۱۹، بلایای آب و هوایی، بی ثباتی سیاسی و درگیری‌ها نیز پشتکار لازم است. ما فکر می‌کنیم که کاربران دیکشنری کمبریج نیز با توجه به همین ارتباط جستجوی خود را انجام می‌دهند."

جستجوی کلمات براساس رخداد‌های جهان

شواهد بیشتر مبنی بر اینکه کلمات جستجو شده در دیکشنری کمبریج اغلب منعکس کننده رویداد‌های جهان هستند این است که در ژانویه، جستجوی کلماتی مثل شورش، استیضاح، تحلیف و تبرئه درست زمانی که جهان در حال نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده بود، افزایش یافت. جالب است بدانید در سال ۲۰۲۰، کلمه قرنطینه با شکست دادن کلمات قفل و همه‌گیری به عنوان کلمه سال انتخاب شد و بیش از ۱۸۳ هزار بازدیدکننده داشت.

مردم از دیکشنری کمبریج برای توسعه مهارت‌های زبان انگلیسی خود استفاده می‌کنند و کسانی که به دنبال پشتکار هستند، چیزی فراتر از تعریف کلمه را خواهند یافت. یک مقاله جدید در اصطلاحنامه کمبریج در مورد استقامت وجود دارد تا تفاوت‌های ظریف معنایی بین پشتکار، عزم، سرسختی، تک‌نگری و اراده را توضیح دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که بسیاری از افراد زمانی که با واژگان جدید رو به رو می‌شوند، یادگیری شان بهتر خواهد شد. انتشارات دانشگاه کمبریج از سال ۱۹۹۵ لغت نامه‌هایی را برای زبان آموزان انگلیسی منتشر می‌کند. کمبریج در سال ۱۹۹۹ شروع به ارائه این دیکشنری‌ها به صورت کاملا رایگان و آنلاین کرد و اکنون برترین وب سایت فرهنگ لغت زبان آموزان در جهان است که سالانه ۲.۶ میلیارد بازدید از صفحه دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.