سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فیلیپین اقدامات پکن در دریای چین جنوبی را محکوم کرد

فیلیپین در بیانیه‌ای اقدامات گارد ساحلی چین برای متوقف کردن حرکت کشتی‌های این کشور در منطقه مورد اختلاف در دریای چین جنوبی را محکوم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دیپلمات ارشد فیلیپین ساعاتی پیش در واکنش به اقدام گارد ساحلی دولت پکن در دریای جنوبی چین و استفاده از کشتی‌های آبپاش برای مسدود کردن راه کشتی های این کشور را محکوم کرد.

بر این اساس، تئودورو لوسین، وزیر خارجه فیلیپین در این باره گفت: در حادثه دو روز پیش به کشتی‌های فیلیپینی آسیبی وارد نشد اما کشتی‌های ما که در حال حمل مواد غذایی برای نیرو‌های نظامی مستقر در آن منطقه بودند مجبور شدند ماموریت خود را ناتمام رها کنند.

لوسین در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اقدام گارد ساحلی چین غیرقانونی است. ما با شدیدترین عبارات خشم خود را از این اقدام به مقامات چین منتقل کردیم.

لوسین همچنین هشدار داد: عدم خویشتن داری چین می‌تواند روابط دیپلماتیک دو کشور را با خطرات جدی مواجه کند. چین هیچ حق اجرایی و قانونی در این منطقه ندارد و باید به این نکته توجه کند.

سفارت چین هنوز به این اظهارات مقامات فیلیپین واکنشی نشان نداده است. پکن مدعی است بخش وسیعی از دریای جنوبی چین در حاکمیت این کشور است، اما فیلیپین، مالزی، برونئی و ویتنام با این اقدام چین به شدت مخالفند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.