سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

٣ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان به زیر کشت گندم رفت

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: افزون‌بر سه هزار هکتار از مزارع کشاورزی این استان از اوایل آبان تاکنون به زیر کشت گندم رفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، امان اله طوقی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان  اظهارداشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال در نظر داریم کشت گندم در سطح ۶٧ هزار هکتار در سیستان و بلوچستان انجام شود که امیدواریم با آورد رودخانه هیرمند در منطقه سیستان این مهم محقق شود.

وی با بیان اینکه کشت گندم تا اواخر آذر ادامه دارد، تصریح کرد: تاکنون ٢ هزار تن بذرگندم و بیش از ١٢ هزار تن انواع کود شیمیایی توسط شرکت خدمات حمایتی تهیه و آماده توزیع بین کشاورزان سیستان و بلوچستان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان با اشاره به رعایت تاریخ کشت محصولات زراعی به کشاورزان تاکید کرد: ضروری است کشاورزان استان در زمان کشت از نظرات کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها بهره‌گیرند.

وی گفت: در سال زراعی گذشته ۶٧ هزار و ٨۱۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان به کشت ارقام مختلف گندم اختصاص داشت.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار و مرکبات دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.