سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهش تولید در کشاورزی با توسعه کشت محصولات کم آب بر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : امسال در راستای سازگاری با کم آبی در محصولات زراعی، محصولات با نیاز کم آبی جایگزین محصولات با نیاز آبی بالا شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : در خصوص بحث افزایش راندمان آب و استفاده از محصولات با مصرفی آبی پایین اقدامات متعددی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی و کمیته سازگاری با کم آبی استان قرار گرفته است.

او تجهیز اراضی با سیستم و تجهیزات آبیاری نوین را از جمله اقدامات لازم در این زمینه دانست و گفت : برای این موضوع برای هر هکتار از ۱۰ میلیون تومان تا ۴۰ میلیون تومان یارانه تجهیزی بلاعوض پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: در این راستا تمهیداتی برای کشت نشایی اندیشیده شده تا نشا مناسب با قیمت مناسب در اختیار کشاورزان قرار بگیرد برای محصولات پرمصرفی همچون گوجه‌فرنگی و چغندرقند ارقام بذوری در دستور کار است.

او افزود: به عنوان مثال ذرت، چون جز محصولات استراتژیکی است را نمی‌توانیم از چرخه تولید حذف بنابرین ارقامی که نیاز به آب کمی دارد و به همان میزان محصولات را به ما می‌دهد را جایگیزن ارقام پرمصرف آبی کرده‌ایم.

حاتمی گفت: در ضمن محصولاتی که ارزش غذایی پایینی با مصرف آبی بالایی همچون هندوانه و برنج در استان کشت شوندهیچ خدمات و کمکی از سازمان دریافت نخواهند کرد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.